نتایج جستجو برای عبارت :

* دلیل کثرت *


عوارض رابطه جنسی زیاد
  
کثرت جماع باعث کاهش طول عمر و سستی بدن می شود
 
کثرت جماع باعث کاهش طول عمر و سستی بدن می شود . افراط در جماع در هر حال مضرترین چیز هاست، خصوصا هنگامی که پی در پی باشد چرا که باعث ضعف مغز، قلب، کبد، قوا، اعصاب، بینایی، معده، کلیه، مثانه و تپش قلب و درد کمر و باسن، سیاتیک، نقرس و امثال این ها می گردد .
ادامه مطلب
✅تکاثر به معنای افزون طلبی و کثرت طلبی میباشد.فرق سوره تکاثر با سوره کوثر در این است که درسوره کوثر؛ کوثر آن خیرکثیر واقعی را میگویند.اماتکاثر آن خیر کثیر غیرواقعی را.یعنی افراد دنبال افزون طلبی و کثرت طلبی هستند.❌ولی این کثرت طلبی خیلی حقیقی و واقعی نیست.
ادامه مطلب
بسمک یا کثیر
***********
سیدنا الاستاد حضرت علامه جوادی آملی روحی فداه در شرح مقدمه ی فصوص قیصری می فرمایند:
کثرت، از آنِ صفات است، نه از آنِ ذات. 
ذات، در همه ی اسماء مشترک است.
از این جهت، گاهی ب صفت می گویند اسم.
ذات ک واحد است، کثرت از ناحیه ی اسم نمی آید، چون اسم همان ذات است، مع الوصف.
پس عند التعلیل، کثرت ب صفات بر می گردد.

****************************
پیاده شده از فایل صوتی
عوارض رابطه جنسی زیاد








کثرت جماع باعث کاهش طول عمر و سستی بدن می شود
 
کثرت جماع
باعث کاهش طول عمر و سستی بدن می شود . افراط در جماع در هر حال مضرترین
چیز هاست، خصوصا هنگامی که پی در پی باشد چرا که باعث ضعف مغز، قلب، کبد،
قوا، اعصاب، بینایی، معده، کلیه، مثانه و تپش قلب و درد کمر و باسن،
سیاتیک، نقرس و امثال این ها می گردد .
ادامه مطلب
بسمک یا کثیر
***********
سیدنا الاستاد حضرت علامه جوادی آملی روحی فداه در شرح مقدمه ی فصوص قیصری می فرمایند:
کثرت، از آنِ صفات است، نه از آنِ ذات. 
ذات، در همه ی اسماء مشترک است.
از این جهت، گاهی ب صفت می گویند اسم.
ذات ک واحد است، کثرت از ناحیه ی اسم نمی آید، چون اسم همان ذات است، مع الوصف.
پس عند التعلیل، کثرت ب صفات بر می گردد.

****************************
پیاده شده از فایل صوتی
#خلاصه_کتاب:  تولید علم و علوم انسانی 
از دکتر #ابراهیم_فیاض
بخش سوم: مردم شناسی دینی فلسفه
فلسفه = دانشی بشری = تنشیم کننده دیگر دانش‌های بشر —» روش = منطق
فلسفه = محتوا / منطق = صورت —» نسبت فلسفه به بقیقه علوم بشری = نسبت منطق با فلسفه
دانش‌های بشری = محتوا / فلسفه صورت
مذهب —» جهان پدیداری (جهان‌بینی) —» تولید معنا
معنا در ذهن = تولید مفهوم —» چهارچوب بندی مفاهیم با فلسفه
—» فسلفه تابعی از دین / تنظبم کننده دین و دیگر دانش‌ها

تنظیم مذهب / دا
دانلود تحقیق درباره پلورالیسم (کثرت گرایی دینی)
پلورالیسم (کثرت گرایی دینی) فرمت فایل: docx تعداد صفحات: 20 چکیده معانی پلورالیسم پلورال rlm; در لغت، به معناى جمع، جمعى، متکثر و چندگانه است وپلورالیسم به معناى تکثر، چند گانگى، آیین کثرت،کثرت rlm;گرایى، تعدد مقام، تعدد شغل و شرک فلسفى است.براى پلورالیسم دینی rlm; ...
دریافت فایل
ارزش عقل
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۲٤- علی بن محمد، عن سهل بن زیاد، عن إسماعیل بن مهران، عن بعض رجاله، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: العقل دلیل المؤمن.
امام صادق علیه السلام فرمودند: عقل، راهنمای مومن است!
الکافی، تالیف ثقة الاسلام کلینی، جلد ۱، صفحه ۲۵، حدیث ۲۴، چاپ دار الکتب الاسلامیة
استاد فرموده بودند خانم فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، همه‌چیز را می‌دانند. دردهایت، جز گریه و درخواست فنا، درمانی ندارد... چند بار جملات را خواندم. یادم آمد در کتابی خوانده بودم که "اگر امروزه می‌بینید که بسیاری از مردم، بودنشان برایشان خسته کننده شده و برای آزاد شدن از آن به کثرت‌ها و تغییر و دگرگونی‌ها رجوع می‌کنند، به این سبب است که علت مشکل را نمی‌دانند در نتیجه می‌خواهند مشکلات کثرت را با کثرت رفع کنند*...." شاید منظور استاد هم همی
برآورد می شود که کل مورچه های زنده حال حاضر جهان بین یک تا ده 
باشد (10،000،000،000،000،000) کوادریلیون
ما بیش از 21 هزار نوع مورچه زنده کشف کردیم.
ما بیش 3 هزار نوع قورباغه کشف کردیم. 
براورد می شود که ما حدود 3میلیون نوع جانور درون حال زمین داریم.
It is estimated that the total living ants of the present world are between one and ten
(Be quadrillion (10,000,000,000,000,000,000
We have discovered over 21,000 species of living ants
We discovered over 3,000 species of frog
It is estimated that we have about 3 million species of animals on Earth
چون هم نظرش گشتم ، آن شور هویدا شد
در باب طلب بودم ، معشوق که پیدا شد
من مست نبودم از ، آن جام اهورایی
با ساغر عشق آمد ، این قائله برپا شد
گفتند نمیابی ، یک سجده به جا ماندست
عاشق که شدم او هم ، در سجده یکتا شد
حق خواست که آدم شد ، در کثرت آدم ها
با عشق یکی گردند ، چون قطره که دریا شد
سوال

برهان مظهر جامع بر وجود امام زمان علیه السلام را چگونه تقریر می نمایید؟

پاسخ

ابن ترکه در «تمهید القواعد» بر ضرورت وجود امام حیّ در هر زمان، به دلیلی به نام «برهان مظهر جامع» تمسّک کرده است که ما آن را به طور خلاصه در ضمن مقدماتی این گونه تقریر می کنیم:
1 - انسان کامل دارای مقامی است که هیچ موجودی از موجودات جهانِ امکان هم وزن آن نیست.
2 - ذات واجب، به هیچ وصفی حتّی وصف اطلاق محدود نمی باشد، لذا اطلاق، وصف ذات نبوده بلکه عنوان آن می باشد. و ا
نکات تستی و آزمونی اصول فقه در 6 صفحه و در قالب فایل word و قابل ویرایش، تهیه از کتاب های اصولی دکتر شبخیز مناسب برای آزمون وکالت
قسمتهایی از جزوه:
وضع تعیینی یا تخصیصی: واضع معین و مشخص دارد، مانند لفظ ضابط دادگستری یا دادستان که قانونگذار وضع نموده است.
وضع تعیّنی یا تخصصی: واضع معینی ندارد بلکه بر اثر کثرت استعمال در بین مردم وضع شده، مانند لفظ اجاره یا مبیع.
صحت حمل و عدم صحت سلب نشانه حقیقت، عدم صحت حمل و صحت سلب نشانه مجازی بودن است.
تبادر: م
 شُکر تو رو خداکه دادی به ماای خدا جونمای مهربونماین همه نعمتدر اوجِ کثرتتگرگ و بارونبرفِ زمستونجنگل و دریادریا و صحراکوه های بلندعسلِ چون قندگندم و ذرتاین همه نعمتتو دادی به ماشکر تو رو خدا.
 
 سعید فلاحی (زانا کوردستانی)
 
اینک در کثرت نسل ماهی و ویژگیهای آن تأمل و اندیشه کن. اگر می بینی که در درون یک ماهی آنقدر تخم (خاویار) هست که به شماره نیاید، به خاطر آن است که کار بر ماهیخواران که شماره آنها اندک نیست آسان گردد. حتی درندگان جنگلها هم برای شکار ماهی به آب پناه می آورند. در این وقت این حیوانات اگر ماهی را بیابند آن را از آب می ربایند. حال که درندگان خشکی ماهی می خورند، پرندگان ماهی می خورند، مردم ماهی می خورند و حتی ماهیان هم ماهی می خورند حکمت و تدبیر چنان به ک
در این دنیا که همه سگ دو می زنند تا چیزی بشوند، تو دنبال "هیچ" شدن باش. فانی محض شو. فرض کن مرگ حالا آمده است و تو آرام آرام هرچه داشته داده ای و تمام. نه بسته دل به هیچ کس، نه بسته جان به هیچ جا. رها باید شد ازین همه کثرت، رها. مثل آنکه می گفت، "در عدم افکندم آخر خویش را/ وا رهاندم جانِ پر تشویش را". نیّت کن که می خواهم در بین این همه هیچ نخواهم‌، به هیچ چیز نرسم، هیچ آرزویی، هیچ گفت و گویی، مطلقاً هیچ باشم. آنچه گفته اند و فرض است را انجام دهم و تمام. ت
عارفی کو بُود ز آل عبا
خواه گو خرقه پوش و خواه قبا
جان معنی طلب نه صورت تن
تن بی جان چه می کند دانا
باده می نوش و جام را می بین
تا تن و جان تو بود زیبا
گرچه حق ظاهر است کی بیند
دیدهٔ دردمند نابینا
احمق است آنکه ما و حق گوید
مرد عاشق نگوید این حاشا
یک وجود است و صد هزار صفت
به وجود است این دوئی یکتا
می وحدت ز جام کثرت نوش
نیک دریاب این سخن جانا
ما و کعبه حکایتی است غریب
رند سرمست و جنت المأوا
بر در دیر تکیه گاه من است
گر مرا طالبی بیا آنجا
قطره و بحر و
تواتر حدیث غدیر در کلام خواجه نصیر الدین طوسی و علامه حلی
علامه حلی رضوان الله علیه می‌نویسد:
قال: و لحدیث الغدیر المتواتر. 
أقول: هذا دلیل آخر على إمامة علی ع و تقریره أن النبی صلى الله علیه و آله قال فی غدیر خم و قد رجع من حجة الوداع معاشر المسلمین أ لست أولى بكم من أنفسكم قالوا بلى قال صلى الله علیه و آله من كنت مولاه فعلی مولاه اللهم وال من والاه و عاد من عاداه و انصر من نصره و اخذل من خذله. و قد نقل المسلمون كافة هذا الحدیث نقلا متواترا .
او (
امام رضا ع فرموددر یکی از جنگها جماعتی را نزد رسولخدا  بردند فرمود این مردم چه کسانند گفتندیا رسول الله مومنین تند  فرمود ایمان شما در چه پایه است وگفتند بردباری هنگام بلا و و سپاسگزاری زمان نعمت  ورضای بقضاخدا  رسولخدا  ص فرمود اینما صفات خویشتن داران دانشمندانی است که از کثرت دانش بپیغمبران نزدیک شده اند اگر چنانکه. گفتید هستید پس ساختمانی را که در ان سکونت نمیکنبدنسازیدو چیزی را که نمیخوریدگرد نیاوریدو از خداییکه بسویش باز گشت میکنید
*خدایا من رو خیرخواه اطرافیانم قرار بده. خیرخواه خانواده ام، خیرخواه دوستانم، خیرخواه همکارانم.
*خدایا به من صبر بده.
*خدایا من در این گرداب آشفته به دنبال تو می گردم. خدایا من در این کثرت به دنبال وحدت تو می گردم. خدایا مدعیان وصل تو این روزها هر یک تو را یک جور تعریف می کنند. خدایا این روزها من تمام تلاشمو می کنم بدون هیچ تعصبی تو رو جستجو کنم . میدونم که تنهام نمیذاری. میدونم که یه جایی سر یه دوراهی میزنی پس کله ام و به راه خودت هلم میدی.
همین.
باسلام
جلسه ۸۸
لینک دانلود فایل صوتی جلسه ۸۸، سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ (27.2 MB صوت با کیفیت wma -صندوق بیان)
5 ربیع الاول 1440
لینک کمکی جلسه ۸۸ (38.62 MB صوت با کیفیت mp3 -سرور ابری پرشین گیگ)
موضوع جلسه:
-  قرآن و امام زمان(عج) در عصر ظهور (جلسه دوم - که جلسه اول آن جلسه 84 بوده است)
  توحید کثیر و یکی شدن کثرت ها در نظام معرفت قرآنی که درظهور با طهارت اجتماعی این توحد محقق میشود
مراتب تنزل حقایق توحیدی قرآن برای تمام انبیاء و قطب بودن قرآن بر تمام کتب، و ظهور ت
«اَلحَسَنُ وَ الحُسَینُ سَیدَا شَبَاب اَهل الجَنّة»
حسن و حسین سرداران جوانان بهشت اند
«مسند امام احمد،ترمذی،ابن ماجه،و نسائی از ابی سعید خدری رضی الله عنه»
آنچه که بر هر فرد دانا و منصف،مبرهن و واضح است وجود محبت اهل بیت پیامبر صلی الله علیه وسلم در نزد اهل سنت و جماعت می باشد که البته همسران پیامبر صلی الله علیه وسلم نیز جزو تعریف «اهل بیت» محسوب می شوند و تنها افراد نادان و یا مغرض منکر این قضیه هستند.کثرت روایات و مطالب موجود در مدح و س


آیت اللّٰه حق شناس قدّس سرّه
تو چه می‌دانی که #نماز_شب چیست؟
بی‌شک یکی از بالاترین مقامات معنوی، توفیق خواندن نافلهٔ شب است. مرحوم آیت الله حاج میرزا جواد #آقا_ملکی_تبریزی می‌فرماید: «از نوافل بسیار سفارش شده، #نماز_شب است و تو چه می_دانی که #نماز_شب چیست! که همانا نور در ظلمت و امن از وحشت و خلوتی در برابر کثرت عالمیان است.
#رهنمای_سلوک، ص۲٤.
محله ای از کثرت دزدی ورد زبان بود 
و همگی دزد محله را می شناختند . دزد بیچاره گر چه می دانست از چه کسی باید دزدی کند مرام و معرفتی بر هم محله هایش  هم می داشت و تنها از ماشینی دزدی می کرد که پلاک شهرستان می بود . 
شبی دست رفاقت و دوستی با دزد مانع دزدی شدن شد و مبلقی به رضایت دزد تقدیم حضورش شد 
او بسیار از این حرکت خرسند بود و هر گاه ملاقات حضور بر می خورد لبخندی بر لبانش نقش می بست و دیگر ان محله از هر نوع دزدی بیمه گشت .
گر چه با مشکلاتی که عنوان
یک.
آیابده که انسان با استادش اختلاف نظر داشته‌باشه!؟
مطلقاً خیر.
برای برخی از اساتید علاوه بر شأن علمی، شأن استاد اخلاق بودن هم قائلم و اون ادبشون بعض باعث میشه که پای درسشون زانو بزنم.
دو.
امروز با استادم بحث درباره کثرت و وحدت و وحدت شخصی بود و بحث بالا گرفته‌بود که خنده‌م گرفت و گفتم: استاد چقدر این بحث‌ها پیش میره!
سه.
ترس از این‌که این حرف‌ها سبب ضلالت کسی بشه قلم رو کنار گذاشتم و صرفاً به گوشه کنار کتاب‌هام مطالب رو با مداد می‌نویسم
❇️❇️امام صادق علیه السلام
درباره کسی که دچار وسوسه و کثرت شک در نماز شده می فرمایند:این خبیث (شیطان) را به شکستن نماز عادت ندهید تا آنکه بر شما طمع بندد❌⛔️" زیرا با شیطان هر گونه رفتار کنی همان طور عادت می کند"⛔️❌سپس هر گاه در نماز زیاد شک کردید اعتناء نکنید و نماز خود را نشکنید،
چنانچه این کار را چندین بار انجام بدهید دیگر شک به سوی شما بر نمی گردد.
این خبیث دلش می خواهد که بر شما مطاع و فرمانروا باشد، وقتی دید از فرمانش سرپیچی می کنید می
خواص عقیق بر روی بدن
 
در کتب فارسی آورده شده است که اگر کشته آن را با آب و یا شربت میوه سیب حل کنید و استفاده نمایید برای جلوگیری از خونریزی معده، لخته شدن خون، کثرت حیض و همچنین درمان جنون، بیماریهای طحال و بسیاری بیماری دیگر مفید بوده و اثرات بسیار زیادی به همراه دارد. از دیگر خواص عقیق این است که سرمه‌ی ساخته شده از این سنگ، بینایی را تقویت و چشمها را درخشان می سازد . این گوهر برای بن آوردن خونریزی لثه بسیار مفید بوده ، و دندان ها را محکم می
استاد بهجت پور در آیه اول سوره توحید یعنی «قل هو الله احد» برخلاف سایر مفسرین، هو را ضمیر شأن ندانسته اند و با توجه به ارتباط سوره توحید با سوره کافرون، آن را اشاره به معبود مستفاده از آیات سوره کافرون می دانند.
با هم تفسیر آیه اول سوره توحید در ویراست جدید تفسیر همگام با وحی را می خوانیم:
خدای متعال در آغاز سوره، با تعبیر «قُل» حضرت محمد… را مأمور اعلام وحدت ذات و صفات خدای متعال می‎کند؛ همچنانکه در سوره‌ی کافرون با همین تعبیر «قُل»، ایشان
اهالیِ اهلیِ پرگارِ
وجود، با اتکا به نقطۀ الهی عقل است که حرکت در مسیر راستِ هدایت را آغاز کرده و به
مرور، کمال یافته تر، وزین تر و خمیده تر می گردند، و در دایرۀ عشق، از کثرت به در
آمده و وحدت با اَحدِ واحد را نوش و هوش می نمایند... «ادامه مطلب»...

ادامه مطلب
معانی نمادین ( سمبولیک) آتش فراوان است. آتش پالایش دهنده است، آتش همه آلودگی ها را  پاک و مطهر میسازد، حتی گناهکاران با آتش پاک می شوند .آتش کثرت را به وحدت می رساند، همه چیز در آتش به یک چیز بدل می شود .آتش مورد احترام بسیاری از اقوام  پیش از مسیحیت بوده و جدای از آیین میتراییسم و فرقه های گنوسی ملل دیگری نیز آن را می ستودند. حتی آیینی آلمانی تا سده نوزده به نام NOtfeur یا آتشِ اعلام خطر وجود داشت که به نیتی مذهبی یا برای عبادت پروردگار و استغاثه و
نوشتاری که از نظر میگذرانید نظرات و انتقادات آیت الله بهجت ، در باب وحدت وجودِ مورد نظر عرفا است . مطالبی که از آیت الله بهجت نقل شده است به خوبی بیانگر دیدگاه ایشان در باب وحدت وجود و اختلاف نظرشان با عموم عرفا و فلاسفه در این باره است.در کتاب زمزم عارفان ، پرسش و پاسخی به این شرح از ایشان نقل شده :در پاسخ این جانب که پرسیدم : « آیا وحدت وجودی را که اهل عرفان می گویند ، قبول دارید یا نه ؟ » ، فرمودند :آنان از این جهت مصیب هستند و از یک جهت ، در اشتب
تَن پاک کُن ( تنباکو )!
در زمانهای قدیم جذامی ها و صاحبان جراحات و بیماریهای پوستی واگیر دار را از شهر ها رانده و نفی بلد می کردند.گویند در زمانهای قدیم در شهری یکی از این بیماران را بیرون کرده و در بیابان رها نمودند و به حال خویش وا گذاشتند. مرد بیمار چون شب رسید و سرما بر وی مستولی شد  ناگزیر بوته ها و علف های دور و بر خود را جمع کرده و آتش زد. از آن پس هر شب همین کار را میکرد.بعد از چند روز متوجه میشود که زخمها و جراحت پوستش کاهش پیدا کرده و حتی از
«اَلحَسَنُ وَ الحُسَینُ سَیدَا شَبَاب اَهل الجَنّة»
حسن و حسین سرداران جوانان بهشت اند
«مسند امام احمد،ترمذی،ابن ماجه،و نسائی از ابی سعید خدری رضی الله عنه»
آنچه
که بر هر فرد دانا و منصف،مبرهن و واضح است وجود محبت اهل بیت پیامبر صلی
الله علیه وسلم در نزد اهل سنت و جماعت می باشد که البته همسران پیامبر صلی
الله علیه وسلم نیز جزو تعریف «اهل بیت» محسوب می شوند و تنها افراد نادان
و یا مغرض منکر این قضیه هستند.کثرت روایات و مطالب موجود در مدح
سالن های زیبایی خدماتی گسترده تر از آرایشگاهها دارند. در این سالن ها لاین های متعددی از حرفه آرایشگری ارائه می شود که هر یک از افراد شاغل در لاین مخصوص به خود دارای مهارت و تخصص ویژه ای می باشد، در واقع سالن های زیبایی به دلیل کثرت فعالیت از مساحت بیشتری نیز برخوردار می باشند.
ادامه مطلب
معانی نمادین ( سمبولیک) آتش فراوان است. آتش پالایش دهنده است، آتش همه آلودگی ها را  پاک و مطهر میسازد، حتی گناهکاران با آتش پاک می شوند .آتش کثرت را به وحدت می رساند، همه چیز در آتش به یک چیز بدل می شود .آتش مورد احترام بسیاری از اقوام  پیش از مسیحیت بوده و جدای از آیین میتراییسم و فرقه های گنوسی ملل دیگری نیز آن را می ستودند. حتی آیینی آلمانی تا سده نوزده به نام NOtfeur یا آتشِ اعلام خطر وجود داشت که به نیتی مذهبی یا برای عبادت پروردگار و استغاثه و
 
رحمان بر «کثرت» رحمت دلالت می­ کند و رحیم بر «ثبات و دوام» آن. پس رحمان خدائی است که رحمت فراگیرش همه چیز و همه کس را شامل می­­شود (مؤمن، کافر، دنیا و آخرت)، و چنین رحمتی در برابر غضب نیست، بلکه غضب نیز از مصادیق آن است.
اما رحیم خدائی است که رحمتی ویژه برای مؤمنان دارد و این رحمت در برابر غضب اوست.[1]
 
[1] - تفسیر تسنیم، علامه جوادی آملی، ج1، ص 277
سال 1313 ش از آیت‌الله حائری موسس حوزه علمیه قم درباره «رجعت» سوال شد، جواب ایشان جالب بود:
احقر به واسطه کثرت اخبار، اعتقاد به رجعت دارم، به نحو اجمال، ولی این مطلب نه از اصول دین و نه مذهب است که اگر فرضا کسی معتقد به آن نباشد، خارج از دین یا مذهب شمرده شود و نه از مسائل علمیه(عملیه) است که بر افراد مکلفین لازم باشد اجتهادا یا تقلیدا به دست آورند و در مثل این زمان بیان این نحو از  مطالب به جز تفرقه مسلمین و ایجاد یک عداوت مضره بین آنها فایده ندا
تعدد نمایندگی بوش در تهران
در طی جستجوهای بسیاری که در این خصوص انجام شده است تاریخچه دقیقی از ورود برند بوش به ایران در سالهای گذشته در دسترس نمیباشد، اما با توجه به تماسهای مشتریان با شرکت بوش سرویس تهران جهت تعمیرات بوش، قدیمی ترین دستگاه بوش در ایران تقریبا نزدیک به ۵۰ سال قدمت داشته است لذا به احتمال زیاد اولین دستگاههای برند بوش از سال ۱۳۵۰ به ایران وارد شده اند و با روی دادن انقلاب و شروع جنگ در ایران واردات لوازم خانگی به ایران در حد
ای عزیز، روزها بر من گذشته اند و اکنون، ۲۶ سال ِ تمام، از تو عمر گرفته ام. با فهمی پخته تر از قبل، با سری بدون کلاه و با احترام بیشتری به جهان آفرینش، وارد ۲۷ سالگی می شوم. با تمام وجود تورا شاکرم. قدر می شناسم این نعمت های نقد ِ این دنیاییت را، پدر و مادر را، خانواده ی جدیدم را. اگر یک چیز فهمیده باشم - و بیش تر از پیش فهمیده باشم - در لطیف و عزیز بودن خانواده است. یک مجموعه ی گرم صمیمی ِ امن، محبت به تمام معنا. دوستشان می دارم و تک تکشان که می خندن
                                      لا اله الا الله سبحان القادر الستار
بسم الله الرحمن الرحیم
یا رب یا رب فلان بن فلان عبدک شدید حیاوه منک لتعرضه لرحمتک لاصراره علی ما نهیت عنه من الذنب
العظیم یا عظیم یا عظیم ان عظیم ما اتیت به لا یعلمه غیرک قد شمت فیه القریب و البعید و السلمنی
فیه العدو و الحبیب و القیت بیدی الیک طمعا لامر و احد و طمعی فی ذلک رحمتک فارحمنی یا ذالرحمة
الواسعة و تلافنی بالمغفرة و العصمة من الذنوب انی الیک متضرع اسالک با
عبد الحسین خان سپهر در ذکر وقایع سال 1317 قمری درباره قحطی کُردستان (در زمان مظفرالدین شاه قاجار) می نویسد: قحطى در کُردستان به حدى بود که چندین روز مردم نان پیدا نمى کردند و برگ درخت مى خوردند چنان که زنى که به حسن و کثرت مو معروف کردستان بود و چند طفل داشت و از براى آنها نان پیدا ننمود، ناچار گیس خود را مقراض(قیچی) کرد و به خانه اى برده به سه هزار و ده شاهى فروخت و آن همه پول را به بازار برد و نان نیافت.
 (عاقبت) در روز 9 صفر 1317، مردم کُردستان شوریدن
نگاهم کنای غمزه ی پرخاشمرا از توسن سرکش نگاهت گریز نیست / منکوب توامنگاهم کنای موج کولاکمرا از ژرفای دریای نگاهت پرهیز نیست / مغروق توامنگاهم کنای معبود برملامرا از صلیب امتحان نگاهت گزیر نیست / مصلوب توامنگاهم کنای عشقای شهسوار چشمانت / مردآور شهزادگان فاتحای خمکده ی چشمانت / قبله گاه مستان مردای چشمانت چشم و چراغ ایل / در تاریکخانه ی شبمرا بنگرای سحر نگاهت رعشه ی شعربر باریک اندام واژگانم / ساحر منیمرا بنگرای تغزل نگاهتطلیعه ی الهام بر شب
               خواندن سوره والعصر برای از بین بردن اندوه و غم و حزن می باشد. اگر به تبدار بخواند خوب شود.((170))
 
بسم الله الرحمن الرحیم
این سوره ربع قران است هرکه این سوره را بخواند حقتعالی او را و پدر و مادر و تمام اولاد اورا بیامرزد و
اگر در لوح محفوظ شقی باشد اسم اورا از دیوان اشقیاء ( تبهکاران) محو کند ودر دیوان سعداء(خجسته)
بنویسد و تا زنده باشد شهید است و شهید بمیرد و شهید مبعوت شود در قران سوره ای نیست که
شیطان از این سوره دشمن تر داشته باش
حدیث 1- إِنَّمَا مَثَلُ أَهْلِ بَیتِی فِیکُمْ کَمَثَلِ سَفِینَةِ نُوحٍ، مَنْ دَخَلَهَا نَجَی، وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا غَرِقَ 

               ترجمه: مَثَل اهل بیتِ من در میان شما مانند کشتی نوح است، هر کس به این کشتی داخل شود نجات می‌یابد، و هر کس جا بماند، غرق و هلاک می‌شود.
           توضیح: این حدیث مشهور به حدیث سفینه (کشتی) و از قول حضرت محمد (ص) توسط بسیاری از صحابه از جمله ابوذرغفاری نقل شده است. بدلیل کثرت راویان معتبر این حدیث که در
 
 ثعالبی(متوفای 429هـ) از علمای سرشناس اهل سنت، تعبیر بسیار زیبایی را درباره زیادی فضائل امیر المومنین علیه السلام دارد. وی می گوید از آنجایی که فضائل امیر المومنین علیه السلام بسیار زیاد بوده، فضائل ایشان به عنوان ضرب المثل در امور زیاد شده است، بدین معنا که اگر می خواهند زیادی یک چیزی را بیان کنند، آن را به فضائل امیر المومنین علیه السلام تشبیه می کنند:
(فَضَائِل على) یضْرب بهَا الْمثل فى الْکَثْرَة کَمَا قَالَ مُحَمَّد بن مکرم لأبى على
حس می‌کنم دوباره متولد شدم. 
اینبار قلم سرنوشتم دست خودمه. دوباره از اول می‌نویسمش. همونجوری که خودم می‌خوام! 
 
اگر زیبا که زیبایم، اگر کثرت که بسیارم
اگر ثروت که دارایم، بسنجیدم، هنر دارم
اگر بی های و هو ماندم،اگر ساکت شدم هر دَم
مگو خاکم، که ققنوسم، در آتش بال و پر دارم
زمین سهم شما باشد، من آزادم، رها چون باد
من اهل آسمان‌هایم، به سَر قصد سفر دارم
|علی صادقی|
 
فضائل امام کاظم علیه السلام در کلام احمد بن یوسف قرمانی
احمد بن یوسف قرمانی از علما و مورخین اهل تسنن پیرامون آن حضرت می‌نویسد:
هو الامام الکبیر القدر، الأوحد، الحجة، الساهر لیله قائما، القاطع نهاره صائما، المسمی لفرط حلمه وتجاوزه عن المعتدین کاظما. هوالمعروف عند أهل العراق بباب الحوائج، لأنه ما خاب المتوسل به فی قضاء حجاة قط.
او امامی بلند مرتبه و یگانه و حجت بود. در شب‌ها در حال عبادت و در روزها روزه‌دار بود. به خاطر کثرت بردباری و گذشت
جنگ بدر در یک اتفاق عجیب و معجزه گونه، مشرکین تا به دندان مسلح شکست خوردند و مسلمین پابرهنه و مستضعف پیروز شدند!
جالب اینکه 《علت شکست و پیروزی》 در هر دو گروه آنچنان که خداوند آگاه به آشکار ونهان میفرماید، یک چیز بود:
《کم و سبک نشان دادن حریف》
- وَإِذْ یُرِیکُمُوهُمْ إِذِ الْتَقَیْتُمْ فِی أَعْیُنِکُمْ قَلِیلاً وَیُقَلِّلُکُمْ فِی أَعْیُنِهِمْ لِیَقْضِیَ اللّهُ أَمْراً کَانَ مَفْعُولاً وَإِلَی اللّهِ تُرْجَعُ الأمُورُ (44) انفال-
کم نش
عجب شعر زیبایی از قیصر امین پور دیدم:چرا عاقلان را نصیحت کنیم؟
بیایید از عشق صحبت کنیم
 
تمام عبادات ما عادت است،
به بی عادتی کاش عادت کنیم
 
چه اشکال دارد پس از هر نماز،
دو رکعت گلی را عبادت کنیم؟
 
به هنگام نیت برای نماز،
به آلاله ها قصد قربت کنیم
 
چه اشکال دارد که در هر قنوت،
دمی بشنو از نی حکایت کنیم؟
 
چه اشکال دارد در آیینه ها،
جمال خدا را زیارت کنیم؟
 
مگر موج دریا ز دریا جداست؟
چرا بر یکی حکم کثرت کنیم؟
 
پراکندگی حاصل کثرت است،
بیایید ت
 
ترک اعتیاد و روش های درمان آن
اگر چه عوارض ثانویه اعتیاد در بین گروهی از معتادین كه به دلیل فقر و تنگدستی امكان تامین هزینه زندگی خود را ندارند ،سبب می شود كه برای خرج اعتیاد خود دست به هر كاری بزنند ، نسبت به سر و وضع و بهداشت فردی بی تفاوت شوند و در یك كلام مشمول تمام صفاتی كه جامعه به معتادان نسبت می دهد باشند اما این عمومیت ندارند و اكثریت معتادان را شامل نمی شود.
 رش ، او را به وادی خلاف سوق می دهد. خوشبختانه مدتی است كه در قوانین تجدید نظ
#حدیث_مهدوی
کلام امام زمان
انا صاحب الحق، لیس هذا اوان ظهوری، و قد بقی مده من الزمان.علامة ظهور امری کثرة الهرج و المرج و الفتن، و آتی مکة فاکون فی مسجد الحرام، فیقال: انصبوا لنا اماما. و یکثر الکلام حتی یقدم رجل من الناس فینظر فی وجهی ثم یقول: یا معشر الناس «هذا المهدی» انظروا الیه».
ای شیعه ما 
«من صاحب حقم، ولی اکنون هنگام ظهور نیست، مدتی از زمان باقی است». عرضه داشتند امر شما کی ظاهر می شود؟ فرمودند:« نشانه ی ظهور من، کثرت هرج و مرج و فتنه ها
نوشته زیر بر گرفته از کتاب شرح مقدمه قیصری به قلم جناب سید جلال الدین آشتیانی است که به تشریح مراتب تشکیک در وجود و تبیین آنها می پردازد
 
وجود، عرض عام نسبت بحقایق وجودى نمى‏باشد، بلکه حقیقت وجود، مبدا تعین و تشخص ماهیات و اعیان ثابته و صور کونیه مى‏باشد، که از تجلى وجود با وحدت اطلاقى بصورت نفس رحمانى و وجود منبسط همه حقایق را تعین داده است. لذا افراد وجود، همان اضافات اعتباریه مجازى عرفانى حقیقت وجود بماهیات است. همین اضافه را حکماى اله
نوشته زیر بر گرفته از کتاب شرح مقدمه قیصری به قلم جناب سید جلال الدین آشتیانی است که به تشریح مراتب تشکیک در وجود و تبیین آنها می پردازد
 
وجود، عرض عام نسبت بحقایق وجودى نمى‏باشد، بلکه حقیقت وجود، مبدا تعین و تشخص ماهیات و اعیان ثابته و صور کونیه مى‏باشد، که از تجلى وجود با وحدت اطلاقى بصورت نفس رحمانى و وجود منبسط همه حقایق را تعین داده است. لذا افراد وجود، همان اضافات اعتباریه مجازى عرفانى حقیقت وجود بماهیات است. همین اضافه را حکماى اله
هویت داشتن یعنی بدانیم چه کسی هستیم، از چه ساز و کاری تشکیل شده‌ایم و نسبت‌مان نسبت به موجودات جهان چیست. اگر هویت خودمان را یک شیعۀ 12 امامی و معتقد به ولایت فقیه قرار دادیم. اگر معتقداتمان درست بود اما در رفتار و اعمال‌مان کم گذاشتیم و خوانایی و تناسبی بین اعمال و اعتقاداتمان وجود نداشت، وجودمان دو پاره می‌شود.
جنگی در ما آغاز می‌شود که در انتها یا افعال، اعتقادات را تغییر می‌دهند و یا که اعتقادات افعال را تحت کنترل خودشان می‌گیرند.
اگر
آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری:
"«نظام فکری» _ چه در فرد و چه در جامعه _ منظومه هماهنگ از اطلاعات است که این منظومه، گرچه به عرصه‌های مختلف می‌پردازد و دارای تنوع و کثرت و گستردگی است، اما از ارتباط منسجم و هماهنگی برخوردار است؛ به‌طوری که همه اجزای آن مکمل و مؤید همدیگر هستند، نه اینکه متناقض و غیرمرتبط با هم باشند. 
نظام[های] فکری، نظام[هایی] هستند که منظومه فکری فرد را شکل می‌دهند و در جامعه، فرهنگ اجتماعی را سامان می‌بخشند. 
اگر شما فر
ایران ارشیتکت چیست؟
ایران ارشیتکت بیش از ۶۰۰۰ سال تاریخ پیوسته دارد.
دست کم از ۵۰۰۰ق. م معماری هر چه باشد سازنده و سامان دهندهٔ فضای زیست انسان است.
مقصود ادراک گذشته و آموختن آن گوهر اساسی ایران ارشیتکت، یعنی فضاست، چیزی که دیگر زمان نمی‌شناسد.
فضای شهری واجد همین گوهر اساسی است.
گرایش اجتماعی و معماری
عامل اصلی وحدت و هماهنگی ایران ارشیتکت در گرایش و اعتقادهای مذهبی نهفته‌است.
گرایش‌های مذهبی که محور اصلی آن احدیت و وحدانیت است.
فرهنگ ا
تغذیه سگ ها به طور کلی مقوله ی مهمی در نگهداری از سگ محسوب می شود. اما توله سگ ها بیشتر از سگ های بالغ به توجه نیاز دارند و نگهداری از آنها کمی دشوارتر است. غذای سگ برای توله سگ ها کمی متفاوت است و باید ویژگی های خاصی داشته باشد که در این نوشته به معرفی آنها پرداخته ایم.
اما چگونه باید او را تغذیه کرد؟ ده لا مدل غذای توله عربی زبان عربی و پارسی سگ شکاری و سگ گله وجود دارد. کدام غذا برای توله سگ مناسب است؟ و چطور باید به این نتیجه برسیم که این غذا من
۱۲:۴۶ پنجشنبه ۲۸ شهریور ۹۸
(به کسی که به من گفت می‌خواهم در تنهایی خود آدم‌تر باشم همان‌طور که درخت در تنهایی خود درخت‌تر است) 
دیروز افتاده بودم به قدم زدن و تا آن دیوار رفتم تنهایی. تا آن دیوارِ سفید که از حاشیه‌هاش سرخ بیرون زده. و تصویر آن دو بار را مقابل آن دیوار و توی آن کوچه نگاه کردم. نگاه‌مان کردم.رفته بودم پیش روانشناس و کار بیهوده‌ای بود. دور بود از من. و گمان کردم هرگز نخواهد فهمید که چرا مقابل آن دیوار می‌ایستم. 
و تنها قدم می‌ز
در یکی
از کتب روش شناسی علمی[1]آمده
است: «کثرت گرایی مانند مارکسیسم به نحو روزافزونی ، کلیسایی گسترده شده است
-منظور وجود دیدگاه های مختلف درون یک نظریه یا پارادایم مانند مارکسیسم می باشد-.
کثرت گرایی هیچ نظریه فراگیری را ارائه نمی کند.» پرواضح است که تعابیر «کلیسای
گسترده» و «عدم وجود نظریه فراگیر» توسط نویسندگان کتاب، در معنای کاملاً منفی به
کار رفته است و اساساً  بیانگر نوعی تشتت
نظری در دو مشرب فکری ِ «مارکسیسم» و «تکثرگرایی» ست. در واقع
امام سجّاد، حضرت علىّ بن الحسین علیهماالسّلام روزى در منزل خود نشسته بود، که
ناگهان متوجّه شد که کسى درب منزل را مى کوبد.پس حضرت به کنیز خود فرمود: برو
ببین کیست ؟و چون کنیز پشت درب آمد، سؤال نمود: کیست که درب منزل رامى
زند؟جواب داده شد: ما جمعى از شیعیان شما هستیم .کنیز برگشت و چون خبر را
براى حضرت آورد،امام زین العابدین علیه السّلام سریع از جاى خود حرکت نمود و باشتاب
آمد ودرب منزل را گشود؛ ولى همین که چشمش به آن افراد افتاد، با افسردگى باز
** حقیقت لیلة القدر **

به عقل می گویند روز، به نفس می گویند شب. بحث لیل القدر در اینجا برایتان حل شود. به عقل می گویند روز، یوم الجمع. قلب یا نفس را می گویند شب. لیله. جبرئیل، لیله القدر هست. عقل اول، یوم الجمع هست. یوم می گویند چون که در روز یک نور واحد می تابد. وحدت است. وحدت را ازش تعبیر می کنند به روز یا یوم. این نور به جبرئیل می تابد ازش متکثر می شود. این تکثر چون چیز خوبی نیست ازش تعبیر می کنند به شب.
کثرت خوب نیست وحدت خوب هست. وحدت چون با خدا سنخی
ویل دورانت (Will Durant) می‌گوید:
 «ده زن و دو کنیز وی مایه حیرت و خرده‌گیری مردم مغرب زمین شده‌اند، ولی باید به یاد داشته باشیم که کثرت مرگ و میر مردان در میان سامیان عصر قدیم و آغاز قرون وسطی تعدد زوجات را در نظر آنها به مقام یک ضرورت حیاتی و تقریباً یک وظیفه اخلاقی بالا برده بود. در نظر پیامبر نیز تعدد زوجات یک موضوع عادی و بی اشکال بود، بدین جهت، با خاطری آسوده، زنان مکرر می‌گرفت، اما هدف وی اشباع تمایلات جنسی نبود. ... بعضی ازدواج‌های وی به سا
- شیح محمد لاهیجی می گوید : 
بی نشان شو از همه نام و نشان 
تا به بینی صورت حق را عیان 
هر که از قید تعیین وارهید 
بی من و ما  ، خویش را مطلق بدید 
شیخ شبستری می گوید : 
تعیین نقطه وهمی است بر عین 
چو عینیت گشت صافی ، غین شد عین 
. عین : جشم ، جشمه ، ذات شیئی
. غین : تاریکی و پوشیده شدن آسمان است 
پس عین ، ضد غین است و امتیاز آن از این به نقطه ای است و چون آن نقطه را از میان برگیری ، غین همان عین است . هم چنین است امتیاز ممکن از واجب که به تعیین است و تعیین ا
** حقیقت لیلة القدر **

به عقل می گویند روز، به نفس می گویند شب. بحث لیلة القدر در اینجا برایتان حل شود. به عقل می گویند روز، یوم الجمع. قلب یا نفس را می گویند شب. لیله. جبرئیل، لیلة القدر هست. عقل اول، یوم الجمع هست. یوم می گویند چون که در روز یک نور واحد می تابد. وحدت است. وحدت را ازش تعبیر می کنند به روز یا یوم. این نور به جبرئیل می تابد ازش متکثر می شود. این تکثر چون چیز خوبی نیست ازش تعبیر می کنند به شب.
کثرت خوب نیست وحدت خوب هست. وحدت چون با خدا سنخ
بسم الله الرحمن الرحیم
قرب نوافل، یعنی مشاهده ی حق تعالی در همه ی آیات و نشانه های او.
و این، طلیعه ی ولایت است.
که نتیجه اش می شود اینکه:
چشم و گوش عبد می شود الهی، جز حق نمی بیند و جز حق نمی شنود.
زبانش جز حق نمی گوید.
در حقیقت خداوند به حسب تعیّنی از تعینات مقیده ی خویش در او تجلی کرده و او آیت ویژه ی الهی شده است.
و اما کسی که به این مقام می رسد،
اگر جامعیت حق و خلقی نداشته باشد،
جمع وحدت و کثرت نداشته باشد،
ممکن است مانند شجری باشد که برای موسی ن
بصورت معمولی به تعداد کمتر از ۲ بار در ماه سردی جنسی و به میزان بیشتر از ۱۰ بار در ماه حرارت جنسی گفته می شود. یک یا دوبار در هفته میزان متعادل رابطه جنسی است . البته این میزان زمانی مطرح است که مدت زمان قابل توجهی از شروع زندگی مشترک گذشته است و زوجین به یک شناخت از میزان تمایل، نیاز و توانایی خود در مسائل جنسی رسیده و با تفاهم به یک ثبات رفتار جنسی دست یافته اند، چرا که معمولا زوجین در ابتدای زندگی مشترک بیش از زمانهای دیگر با مساله جنسی درگیر
 
مقالهٔ آئورا، فرشید آذرنگ ، حرفه عکاس ۱۶ ( حرفه هنرمند )
 
در حقیقت ، عکاسی دو کار می کند : با حجاب برداشتن از اشیا و از میان بردن هاله ای که آنها را در میان گرفته به ادراک انسان کمک میکند تا آنچه در جهان ، یکسان و مشابه است دریابد و از سوی دیگر با همین عمل و از طریق مانند سازی و رو نوشت ، آنچه را در جهان، یکه و یگانه است فراچنگ آورد و بر آن مسلط شود. در حقیقت ،عکاسی جهان را مشابه تر و قابل دسترس تر از آنچه به نظر می رسد ،نشان می دهد. 
 
عکاسی ، مارا
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی كشف المراد فی شرح تجرید الاعتقاد
الدروس علیها كلمة سر، یتم تسلیمها عند التسجیل فی المادة

ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة فی أهمیة دراسة التوحید و الأدوات اللازمة لدراسة علم الكلام

2
الهدف من خلقة الانسان و الانسان الكامل

3
 منهج الكتاب فی بحث التوحید و مقدمات البرهان السینوی

4
 تقریر المحقق الطوسی و العلامة الحلی الى البرهان السینوی


5
برهان الحدوث عند المتكلمین، و ردهم على المادیین و مناقشة الفلاسفة لهم

6
اث
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد. توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.
دریافت
آخرین دین و جامعیّت ، دجّال و کثرت
سلام علیکم، این نوشته به نیت گزارش کار شخصی در جمع آوری مقالات نوشته شده؛ بعد از مرور همه مقالات و انتخاب بعضی مقالات به دلایل مختلف برای عموم مردم و اهل قلم و پژوهش و افراد با تقوا در میدان جنگنرم که شهید بودن را تجربه می کونند.
 
۱ شماره از این نشریه در وب گاه شخصی این نشریه موجود نبود؛ شماره ۹ PDF همچنین در سایت 'ایرانمگ' و 'انسانی' موجود نبود. انشا الله بعد از دانلود از نورمگ در این وب گاه قرار خواهد گرفت.  همچنین ما اینجا مقاله از شماره ۲۰ و
سلام علیکم، این نوشته به نیت گزارش کار شخصی در جمع آوری مقالات نوشته شده؛ بعد از مرور همه مقالات و انتخاب بعضی مقالات به دلایل مختلف برای عموم مردم و اهل قلم و پژوهش و افراد با تقوا در میدان جنگنرم که شهید بودن را تجربه می کونند.
 
۱ شماره از این نشریه در وب گاه شخصی این نشریه موجود نبود؛ شماره ۹ PDF همچنین در سایت 'ایرانمگ' و 'انسانی' موجود نبود. انشا الله بعد از دانلود از نورمگ در این وب گاه قرار خواهد گرفت.  همچنین ما اینجا مقاله از شماره ۲۰ و
نیروی انسانی از مهم‌ترین سرمایه‌های یک انقلاب محسوب می‌گردد که هر فعالیتی با کمک آن‌ها انجام می‌گردد، حتی در مورد اقوام غیر موحد نیز وجود نیروی انسانی باعث ایجاد تمدن‌های بزرگی گردیده است، ازجمله قوم عاد که دارای تمدن بزرگ (مکارم شیرازی، تفسیر نمونه، ج ۹، ص ۱۴۶) و معروف به کثرت فرزند (طباطبایی، تفسیر المیزان، ج ۱۸، ص ۲۱۳) بودند چنین خطاب داده شده‌اند: «وَاتَّقُوا الَّذِی أَمَدَّکُم بِمَا تَعْلَمُونَ أَمَدَّکُم بِأَنْعَامٍ وَبَنِینَ
 
نویسنده و محقق : اشکان ارشادی 
یادمه که ورزش و مردم رو می دیدم و آقای شفیعی گفت : ژاپنی‌ها میگند هرچیزی رو حتی شده کمرنگ یادداشت کن چون گاهی به سبب کثرت آگاهی ، از یادت میره!! ولی اگه نوشته باشی ، حتی کمرنگ! میتوانی بهش رجوع کنی. 
چقدر تفسیرهای فوتبال با صدای آقای شفیعی رو دوست داشتم. 
بگذریم. 
در کرمانشاه زیاد نام ، برادران آشود رو در سیم پیچی شنیدم ، فقط میدانم ارمنی بودند. 
خوب ، سیم پیچ نیستم ولی دوره دیدم . حالا حساب رو یادتون میدم ولی بقیه
 
نویسنده و محقق : اشکان ارشادی 
یادمه که ورزش و مردم رو می دیدم و آقای شفیعی گفت : ژاپنی‌ها میگند هرچیزی رو حتی شده کمرنگ یادداشت کن چون گاهی به سبب کثرت آگاهی ، از یادت میره!! ولی اگه نوشته باشی ، حتی کمرنگ! میتوانی بهش رجوع کنی. 
چقدر تفسیرهای فوتبال با صدای آقای شفیعی رو دوست داشتم. 
بگذریم. 
در کرمانشاه زیاد نام ، برادران آشود رو در سیم پیچی شنیدم ، فقط میدانم ارمنی بودند. 
خوب ، سیم پیچ نیستم ولی دوره دیدم . حالا حساب رو یادتون میدم ولی بقیه
 عَظُمَ یا سَیدی اَمَلی وَسآءَ عَمَلی فَاَعْطِنی مِنْ عَفْوِکَ بِمِقْدارِ اَمَلی وَلا تُؤاخِذْنی بِاَسْوَءِ عَمَلی
 وقت توبیخ نبین زشتی اعمالم را
وقت بخشش بنگر کثرت آمالم را
با تعمد دم در ماندم و داخل نشدم
تا که جویا بشوی لحظه ای احوالم را
با نظر سوی گناهان خودم، داد زدم
عفو کن این همه گستاخی و جنجالم را
کرمت زود رسید و به طمع افتادم
چشم پوشی بنما دوزخ افعالم را
زیر و رو کن دل من را، خبری در پیش است
خوانده ام قبل نبأ، سوره ی زلزالم را
با تسا
بسم الله
اول وادی حیرانی آن است که ضمیری جز او نباشد و هر چه هست و نیست همه اوست 
حیرت از مقامات عالیه عرفان اسلامی است .بر خلاف آنچه در عرف به حیرت یاد میگردد و آن ظلالت و سرگردانی است ،در عرفان حیرت بدیهه ای است که بر قلب عارف وارد میشود و این نهایت معرفت او به ذات اقدس الهی است .
برخی حیرت را نهایت دین ورزی میدانند . در حدیث از قول حضرت محمد مصطفی (صلوات الله علیه) میخوانیم : اللهم زدنی تحیرا فیک
ابن عربی معتقد است عقل عاجز از ادراک ذات اقدس اله
 عَظُمَ یا سَیدی اَمَلی وَسآءَ عَمَلی فَاَعْطِنی مِنْ عَفْوِکَ بِمِقْدارِ اَمَلی وَلا تُؤاخِذْنی بِاَسْوَءِ عَمَلی
دانلود صوت شعر با نوای حاج آقا منصور ارضی شب ۲۴ رمضان ۹۸
وقت توبیخ نبین زشتی اعمالم را
وقت بخشش بنگر کثرت آمالم را
با تعمد دم در ماندم و داخل نشدم
تا که جویا بشوی لحظه ای احوالم را
با نظر سوی گناهان خودم، داد زدم
عفو کن این همه گستاخی و جنجالم را
کرمت زود رسید و به طمع افتادم
چشم پوشی بنما دوزخ افعالم را
زیر و رو کن دل من را، خب
خیبر صیہون ریسرچ سینٹر: محدثین کہتے ہیں کہ ایک بار سرزمین بیت المقدس میں طاعون کی وبا آئی جس میں کثرت سے لوگ جان بحق ہوئے ، حضرت داوٗد کا زمانہ تھا انہوں نے لوگوں سے کہا : پاک و پاکیزہ ہو کر بیت المقدس کی پہاڑی پر چلو اور رو رو کر خدائے رحیم سے رحم کی التجا کرو ۔ قوم داوٗد علیہ السلام نے ویسا ہی کیا سجدے میں اسوقت تک روتی رہی جب تک خدا نے طاعون کی بلا ان سے اٹھا نہیں لی ۔جب تین دن عافیت سے گذر گئے تو حضرت داوٗد نے دوبارہ ان لوگوں کو جمع کیا اور فرما
زنان بزرگ تاریخ اسلام، جایگاه ویژه ای نزد اهل بیت علیهم السلام دارند. من یک روایت عرض کنم که جواب گوی خیلی از سؤالات است؛ مرحوم شیخ بهائی می نویسد: دختر امیر مؤمنان علیه السلام متولد شد. حضرت صدیقه طاهره سلام اللّه علیها دختر را در دامن علی علیه السلام گذاشت و گفت: نام این نوزاد را بگذار. امیرمؤمنان علیه السلام فرمودند؛ «واللّه من در نام گذاری فرزندانم بر رسول خدا صلی اللّه علیه و آله پیشی نمی گیرم»؛ پیغمبر در سفر بودند، دو روز بعد که آمدند،
دشمنی سفیانی با نام حضرت رقیه سلام الله علیها
در یکی از روایاتی که در مورد آخر الزمان و ظهور سفیانی است وارد شده است که:
«ولا یزال السفیانی یقتل كل اسمه محمد و علی و حسن و حسین و فاطمة و جعفر و موسى و زینب و خدیجة و رقیة بغضاً لآل محمد»
یعنی: «سفیانی هر کس را که نامش محمد و علی و حسن و حسین و فاطمه و جعفر و موسی و زینب و خدیجه و رقیه است از روی بغض و کینه‌ای که به آل محمد دارد به قتل می‌رساند.»
این روایت از چند جهت قابل توجه است:
١. نام حضرت رقیه علی
به گزارش ایسنا، اگر بخواهید بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان را نام ببرید، شاید اولیه نامی که به ذهن تان خطور کند، سوپراستار سامبای برزیلی "پله" است. پله ۱۸ سال در سانتوس بازی کرد و ۶۱۹ گل به ثمر رساند. او در طول دوران بازی خود بیش از ۱۰۰۰ گل به ثمر رساند و عامل موفقیت برزیل در سه قهرمانی در شیشه ذرهبین های جهانی ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ بود. بابی چارلتون درباره پله می گوید: "اسب سواری برای هنرنمایی او بدعت شد. " یوهان کرویف نیز پله را تنها بازیکنی می د
تحلیل شعار فرقه رجوی
جایگزینی دیکتاتوری دینی با دولتی دموکراتیک وکثرت گرا، مبتنی
برجدایی دین ازدولت، که به آزادیهای فردی و تساوی زن و مرد احترام می گذارد.
متن بالا، یکی ازشعارهای فرقه رجوی است که عملاً در چهار
دهه گذشته در همان جامعه ی کوچک فرقه ای خودشان، حتی برای زمانی کوتاه اجرایی نشده
است.  من بیش از 25 سال از عمرم را،
بالاجبار در این فرقه گذراندم و البته هستند کسانی که بیشتر از من عمرشان را در
زندان های رجوی بوده اند و قطعاً اگر روزی بیر
اگر
قرار باشد مراحل زندگی انسان را به ساده ترین شکل ممکن بیان کنیم ، بی تردید تولد
، ازدواج و مرگ سه مرحله اصلی این تقسیم بندی می باشند . در همین رابطه اگر تولدی
نباشد دو مرحله دیگر نیز نخواهند بود ، پس می توان لحظه تولد را مهمترین حادثه
زندگی همه انسان ها دانست .
 تولد انسان در قرن ها پیش ، بواسطه تعلیماتی که
آدمی از طبیعت گرفته بود ، به شکلی رایج و مرسوم انجام می شد ، روشی که با
درآمیختن افسانه و داستان های مختلف (همچون تولد سزار که وجه تسمیه س
 
مقدمه ی کتاب «ازقصه تامثل» با تعریفی کوتاه از مقوله ی «ضرب المثل» آغاز می شود.در بخشی از این تعریف آمده است:
« مَثَلها جملاتی کوتاه با مفاهیمی بلند وعمیق هستند که در گذر زمان و در نتیجۀ تبادل افکار و مراودات اجتماعی پدید می آیند وعلاوه براین‌که معانی بلند را موجزومختصربیان می کنند، معمولاً نشان دهندۀ افکار، روحیات وخصوصیات اخلاقی یک جامعه می باشند.»
در بند بعدی مقدمه ضرورت جمع آوری ضرب المثلها درج شده است و نویسنده یکی از مهمترین دلایل ح
 رهپویان هدایت:فرقه ضاله بهائیت نه تنها توسط علما و
دانشمندان شیعه، ضال و مضل معرفی شده بلکه در میان بزرگان اهل سنت نیز با این
تعابیر وصف شده است. از عبدالله بخاری صاحب مدرس و امام مسجد جامع دهلی در مقام
مفتی اعظم هند، به صراحت درباره مسلک بهائی و ازدواج با بهائیان که معتقد به ظهور
پیامبری بعد از پیامبر اسلام هستند سوال شده است که در پاسخ اظهار داشت:
اگر کسی بپذیرد که پس از پیامبر اسلام، پیامبر
دیگری ظهور خواهد کرد، کافر است. پیامبر اسلام آخر
بخشی از مردمان ایران در این روزها از کورش پادشاه بزرگ هخامنشی سخن می‌گویند و یاد او را بزرگ می‌شمارند. به یاد آوردن اسطوره‌ها و بزرگان پیشین، نمایانگر نیاز یک جمع برای بازیابی خویشتن است. من حتی اگر بخواهم احساس تنهایی و آزادی کنم، نیازمند تو و دیگرانی هستم که در این سرزمین زندگی می‌کنند. تنهایی مثل آزادی نیاز عمیقی است که پس از احساس عمیق‌تر اطمینان به گرما و امنیت ناشی از وجود دیگران جوانه می‌زند. اما مشکل از زمانی آغاز می‌شود که ندان
ضمن عرض سلام خدمت تمامی دوستان؛
به علت کثرت فعالیت رسانه ای ممکن است کمتر در این وبلاگ در خدمتگزاری شما باشیم، لذا شما می توانید اخبار مربوط به مارا از طریق سایت ما پیگیری نمایید و این مقوله موجب افتخار و سرافرازی ماست.
 
تیم رسانه ای معهدالضاد
خرداد 98
 
نیروی انسانی از مهم‌ترین سرمایه‌های یک انقلاب محسوب می‌گردد که هر فعالیتی با کمک آن‌ها انجام می‌گردد، حتی در مورد اقوام غیر موحد نیز وجود نیروی انسانی باعث ایجاد تمدن‌های بزرگی گردیده است، ازجمله قوم عاد که دارای تمدن بزرگ (مکارم شیرازی، تفسیر نمونه، ج ۹، ص ۱۴۶) و معروف به کثرت فرزند (طباطبایی، تفسیر المیزان، ج ۱۸، ص ۲۱۳) بودند چنین خطاب داده شده‌اند: «وَاتَّقُوا الَّذِی أَمَدَّکُم بِمَا تَعْلَمُونَ أَمَدَّکُم بِأَنْعَامٍ وَبَنِی
به استناد سایت مشاوره حقوق خانواده دینا ، تعریف ازدواج در قانون مدنی یا قانون حمایت از خانواده به عمل نیامده است که این مطلب شاید به علت کثرت کاربرد و مفهوم رایج عقد ازدواج در جامعه امروزین باشد ؛ به هر صورت چنانچه در عرف مرسوم است و آنگونه که از قانون استنباط می گردد ، ازدواج را می توان عقدی دانست که به موجب آن زن و مردی به یکدیگر محرم می شوند و زوجیتی که بر مبنای این ازدواج میان زن و شوهر شکل می گیرد ، سبب می شود تا حقوق و تکالیف مهمی بر دوش هر
- شیح محمد لاهیجی می گوید : 
بی نشان شو از همه نام و نشان 
تا به بینی صورت حق را عیان 
هر که از قید تعیین وارهید 
بی من و ما  ، خویش را مطلق بدید 
شیخ شبستری می گوید : 
تعیین نقطه وهمی است بر عین 
چو عینیت گشت صافی ، غین شد عین 
. عین : جشم ، جشمه ، ذات شیئی
. غین : تاریکی و پوشیده شدن آسمان است 
پس عین ، ضد غین است و امتیاز آن از این به نقطه ای است و چون آن نقطه را از میان برگیری ، غین همان عین است . هم چنین است امتیاز ممکن از واجب که به تعیین است و تعیین ا
بسم الله الرحمن الرحیم
آغاز هر سوره با اسم است. اسم اللّه ی ک رحمان است و رحیم.
بسم الله الرحمن الرحیم هر سوره اختصاص ب همان سوره دارد و می بایست ب آیات ابتدایی سوره متصل شود.
می فرماید:
بِ 
اسم.
ب ، مانند ظرفی است مبسوط و کشیده و دحو شده، ک مظروف آن ب پایین افتاده و هبوط کرده است و علامت کسره و شکستگی و خضوع و انحنا دارد.
این ظرف مبسوط و دحو شده با نقطه ای هبوط کرده، ماقبل اسم، ظهور یافته و تجلی کرده است. کدامین اسم؟ اسم « الله » جمیع صفات و اسماء،
عقیده
ریشه در «ع ق د» دارد یعین چیزی که تعلق به پدیده ای خاص (شیء، انسان، نفس و ...)
دارد. بنابراین این آزادی نیست ، تعلق محسوب شده و در حقیقت نوعی اسارت است. یعنی
فکر ناشی از این عقیده فکری آزاد و رها نیست (نتیجه فکر و عقل خالص آن سان که متکی
به فطرت «الهی» باید باشد، نیست) علاوه بر این آزادی عقیده متضمن کثرتِ فهم ها است
و این کثرت فهم ها منافی اصل توحید کلمه است. اصلی که خود، حقیقتاً متضمن رهایی از
همه تعلقات دینوی و معنوی (جز خدا، که به دلیل آنکه خ
مضرات عسل خام شامل چه مواردی می باشد؟ عسل اغلب به عنوان یک جایگزین سالم به جای شکر تصفیه شده مصرف می شود و به طور عمده به علت خواص کثرت که پیوسته با محتوای آنتی اکسیدانی آن است برای مصارف درمانی باره بهره‌گیری پیمان می گیرد. زنبورها شهد را جمع آوری می کنند و سپس آن را برای فرآوری عسل به تو کندو می برند. عسل در ساختارهای موم مانند سلول های اساسی اندوخته شده و بدست انسان از کندو استحصال می شود.
ما در این مقاله برای شما مضرات و مزایای عسل خام را با
علامه میر حامدحسین موسوی نیشابوری لکنهوی هندی نویسنده کتاب گرانسنگ عبقات الانوار که در اثبات ولایت و امامت نگاشه شده، در اواخرعمر از کثرت نوشتن در دفاع از اهل البیت علیهم السلام، دست راستش آسیب می بیند ولی با دست چپ شروع به نوشتن می کند.
او در نوشتن کتاب فقط از کاغذ اسلامی که به دست مسلمانان تهیه می شد،استفاده می کرد[1].
 
[1] - به نقل از شرح حال مختصر آن بزرگوار، صص19 و29، انتشارات صبح امید یاران
سابقا
خلاصه ای از کتاب «شرح حدیث جنود عقل و جهل» (اثر امام خمینی) خدمت شما محاطبان
عزیز ارائه دادیم (#). امروز، قصد برآن است تا چکیده آن خلاصه را ارائه دهیم.
چکیده ای که در 4 نکته اجمالا بیان گردیده و در واقع جنبه ای عملی (عملیاتی) دارد.
بنابر این چکیده حاضر یک چکیده عملی است یعنی بخشهای عملی تر کتاب مذکور در ادامه
آورده شده است. به عبارت دقیق تر راهکارهای عملی (عملی ترین و ملموس ترین
راهکارهای ) امام ره  در کتاب یادشده
عبارتند از:
1- کسب معرفه (نسبت
 طولانی شدن نامعقول و غیر متعارف جریان رسیدگی به پرونده های قضایی در دادگاه ها و دادسراها و مراجع شبه قضایی احساس صعوبتی بر جای می گذارد که ذهن همه کسانی را که به هر دلیل به آن دچار شده اند مکدر و مشغول نموده و  به ویژه وکلا را در پاسخگویی به موکل خویش با مشکل مواجه می کند. کاسته شدن زمان رسیدگی از اهداف توسعه قضایی به شمار می رود که در ساختار قضایی کشور دنبال می شود. برای مقابله با اطاله دادرسی ابتدا باید به بررسی علل  آن بپردازیم لذا در این ن
حسن بن جهم می گوید : ابو الحسن(ع) (امام کاظم(ع) یا امام رضا(ع)) را دیدم که خَضاب کرده بود. گفتم: قربانت گردم! خضاب کرده اید؟!
فرمود: «آری. آراسته بودن، از عواملی است که بر پاک دامنی زن می افزاید. زنان، از آن رو ترک پاک دامنی می کنند که شوهرانشان آراسته بودن را ترک می نمایند».
سپس فرمود: «آیا تو دوست داری که همسرت را مانند خودت، ناآراسته ببینی؟».
گفتم: نه.
فرمود: «او نیز همین طور».
آن گاه افزود: «پاکیزگی، خوش بو بودن، اصلاح کردن مو و کثرت آمیزش ، از صفات
آنچه در ادامه خواهید خواند بخشی از «اشارات عرفانی» امام راحل در کتاب «آداب الصلاه» می باشد که درک آن مستلزم توجه و تمرکز کافی از جانب مخاطبین گرامی است:

* اگر سالک راه حقیقت و مسافر طریق عبودیّت با
قدم سلوک علمى و مرکب سیر فکرى این منزل را طى کرد، در حجاب علم واقع شود و به مقام
اوّل انسانیّت نائل شود، و لکن این حجاب از حجب غلیظه است که گفته‏اند: العِلْمُ هُوَ
الْحِجابُ الْاکْبَر. و باید سالک در این حجاب باقى نماند و آن را خرق کند. و شاید
به این
علامه میر حامدحسین موسوی نیشابوری لکنهوی هندی نویسنده کتاب گرانسنگ عبقات الانوار که در اثبات ولایت و امامت نگاشه شده، در اواخرعمر از کثرت نوشتن در دفاع از اهل البیت علیهم السلام، دست راستش آسیب می بیند ولی با دست چپ شروع به نوشتن می کند.
او در نوشتن کتاب فقط از کاغذ اسلامی که به دست مسلمانان تهیه می شد،استفاده می کرد[1].

[1] - به نقل از شرح حال مختصر آن بزرگوار، صص19 و29، انتشارات صبح امید یاران
تقویم شیعه
نهم محرم (تاسوعا)
۱- محاصره‌ی خیمه‌ها در کربلا
امام صادق علیه السلام فرمودند: تاسوعا روزی بود که امام حسین علیه السلام و اصحابش را در کربلا محاصره کردند و سپاه شام بر قتل آن حضرت اجتماع نمودند، و پسر مرجانه و عمر سعد به خاطر کثرت سپاه و لشکری که برای آن‌ها جمع شده بود خوشحال شدند، و آن حضرت و اصحابش را ضعیف شمردند و یقین کردند که یاوری از برای او نخواهد آمد و اهل عراق حضرتش را مدد نخواهند نمود.
۲- آمدن امان‌نامه برای فرزندان ام الب
آل کیا سلسله ای از حاکمان شیعه عمدتا زیدی مذهب بودند که در فاصله زمانی ۷۶۳ تا ۱۰۰۴ هجری قمری بر بخش های وسیعی از مناطق شمالی ایران (غرب مازندران و شرق گیلان کنونی) حکومت می کردند.سیدعلی کیا سر سلسه این خاندان که در فاصله سالهای۷۶۳ تا ۷۹۱ هجری قمری بر این مناطق حکومت می کرد، در پاسخ به حاکم مستکبر و قدرتمند زمانه خود تیمور ( ۷۱۵–۷۸۳ هجری قمری) که قصد حمله و تسخیر قلمروی آنان را داشت نامه ای نگاشته که نمونه ای از #مقاومت و #استکبار_ستیزی شیعیان و
حضرت زهرا سلام الله علیها در گودی قتلگاه و حضرت زینب بر فراز تل زینبیه به نظاره ایستاده اند.
نکند هل من معین امام زمان در صحرای غیبت بی لبیک بماند؟
مبادا هلهله اهل کوفه صدای غربت حجة بن الحسن را به گوش ما نرساند؟
باید اذعان کنیم از خیرات و برکاتی که با ظهور خجسته آن حضرت در عالم هستی واقع میشود بی اطلاعیم 
امیر المومنین حضرت علی علیه السلام:
چون مردی از فرزندانم ظهور کند چنان گشایشی در کار مردم ایجاد میشود که حتی مردگان به دیداد یکدیگر میروند
یک معما آیا «پیچ‌گوشتی» و «پیچ و مهره» و «آچار» و ... ⚙️ اموری اعتباری هستند یا حقیقی؟؟ (با همین اجمال و چندوجهی بودن) این سوال نوعی تمرین و تروجیع و توسعه فلسفه -و نظریه اعتباریات- است.  این بحث یک‌سری رفت و برگشت جذاب را در پاورقی های رساله دکتری یکی از پژوهشگران موسسه امام خمینی(ره) بین نویسنده رساله و استاد صادق لاریجانی رقم زد.
آیا صنعت و صنایع با اعتبار ارتباط دارند یا خیر؟ اگر دارند، تا چه حد و در کدام بخش خود؟ معمای پیچ گوشتی نمونه ای
اذعان محمد بن طلحه شافعى به فضائل امام کاظم علیه السلام
 
محمد بن طلحه شافعى از علمای اهل سنت می‌نویسد:
 
✍ أبی الحسن موسى بن جعفر الکاظم ( علیهما السلام ) الإمام موسى الکاظم ( علیه السلام ) هو الإمام الکبیر القدر ، العظیم الشأن ، الکبیر المجتهد ، الجاد فی الاجتهاد ، المشهور بالعبادة ، المواظب على الطاعات ، المشهود له بالکرامات ، یبیت اللیل ساجدا وقائما ، ویقطع النهار متصدقا وصائما ، ولفرط حلمه وتجاوزه عن المعتدین علیه دعى کاظما، کان یجازى
 
* در ابتدا مدرسه ی رفاه به عنوان محل اقامت و دیدارهای امام تعین شده بود ولی به جهت گنجایش کم و کثرت مشتاقان ، کمیته ی استقبال تصمیم گرفت تا دو مدرسه ی مجاور مدرسه ی رفاه ( مدرسه علوی شماره 1 و 2 )را به عنوان مقر امام انتخاب نماید.صبح روز سیزدهم بهمن ، حضرت امام به مدرسه ی علوی شماره ی دو عزیمت کردند.
 
* حجت الاسلام محمد تقی فلسفی به همراهی بسیاری از طلبه های حوزه های علمیه به دیدار امام رفتند.آقای محمد تقی فلسفی که سالها ممنوع المنبر شده بودند در

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها