نتایج جستجو برای عبارت :

* حقیقت عالم الغیب بودن حق متعال *

باسمه تعالىسه دقیقه در قیامتنام کتاب بسیار مفیدى است که یک رزمنده برخى از آنچه در عالم آخرت مىگذرد را با بیانى ساده و داستانى به نگارش درآوردهمهمترین مطلبى که در این کتاب یافتم این بود که عمل، خالص براى خداى متعال باشد و در حفظ آن بکوشیم.
هودایره وجود عالم یک حقیقت بهمپیوسته و از هم ناگسسته است زیراعالم و آدم دو وجود به هم وابسته وآدم مقوم و حافظ شاکله عالم است و اینکه علوم بی حدی در عالم قراردارد چون آدم قابلیت و استعداد تلقی حقایق عرشی رااز عالم بدون حد و نامحدود دارد لذا ای فرزند آدم!قدر خویش را بدان و در راه آدمیت قدم نه که مائده ها وحقایق بی حدوحصری برای حضرتعالی قرار دادهو آماده فرمودنند اللهم ارزقنا والحمدلله رب العالمین میرزا علی کارگر ساروی شب سه شنبه 1397/10/04 مصادف با
غم‌مخور جانا در این‌عالم که عالم هیچ نیست
نیست‌هستی‌جز دمی‌ناچیز و آن‌دم‌هیچ‌نیست
گر به‌واقع بنگری بینی که ملک لایزال
ابتدا و انتهای هر دو عالم هیچ نیست
بر سر یک مشت خاک اندر فضای بی‌کنار
کر و فر آدم و فرزند آدم هیچ نیست
در میان اصل‌های عام جز اصل وجود
بنگری اصلی مسلم و آن مسلم هیچ نیست
#ملک_الشعرای_بهار
بسم الله الرحمن الرحیم
چه دورانی بود روز  هشتِ هشتِ هشتاد و هشت که ولادت خورشید هشتم ولایت بود. و یاد حضرت در آن دوران پر تلاطم در جامعه‌ی ما پیچید.
و این که امروز، یعنی هشتِ هشتِ نود و هشت، فردای شهادت ایشان است.
گویی عدد هشت با ولایت ایشان گره خورده است و دوست دارد نمایانگر ایشان باشد.
 
با این همه دلمان غمگین است.
دلمان راغب و طالب حریم ایشان شده است.
اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی
 
ایشان عالم اسلامی را پس از خودشان، با رایحه‌ی خوشب
رد علامه حلی قدس سره بر وحدت وجود
علامه حلی اندیشمند بزرگ شیعه، در آثار خود به صورت‌های مختلف و بحث‌های گوناگون از راه و روش صوفیه به شدت انتقاد نموده و در زمینه صفات حق تعالی در بحث پنجم کتاب خود چنین می‌فرماید:
المبحث الخامس: فی أنه تعالى لا یتحد بغیره: الضرورة قاضیة ببطلان الاتحاد، فإنه لا یعقل صیرورة الشیئین شیئا واحدا. وخالف فی ذلك جماعة من الصوفیة من الجمهور، فحكموا بأنه تعالى یتحد مع أبدان العارفین، حتى أن بعضهم قال: إنه تعالى نفس ا
 

خداوند متعال می فرمایند:
 
وقتی بنده یک وجب به من نزدیک شود ذراعی [از آرنج تا نوک انگشتان] به او نزدیک شوم و چون ذراعی به من نزدیک شود بیش از دو ذراع به او نزدیک شوم و اگر با راه رفتن به سوی من آمد من دوان دوان به سویش آیم.
 
رهبر انقلاب: از خدای متعال توجّه بخواهید؛ از خدای متعال مغفرت بخواهید؛ از خدای متعال انابه و حال و توجّه بخواهید. امشب را قدر بدانید. شب بسیار مهمی است؛ شب بسیار عزیزی است. به ولىّ‌عصر، ارواحنافداه، توجّه کنید؛ به در خانه خدا - مسجد - بروید و به برکت امام زمان از خدای متعال خواسته‌هایتان را بگیرید. بنده هم از همه شما ملتمس دعا هستم. ۱۳۷۱/۰۱/۰۷
 
روزهای زیادی به این فکر کردم که چرا خالق متعال من رو یک درختِ بیدِ مجنون موی‌افشان و ریشه‌درخاک نیافرید؟ یا یه گوزنِ شمالیِ غیراهلی‌شده‌ی منزوی توی سرمایِ اسکاندیناوی؟ یا یه اسبِ وحشی با موهای قهوه‌ای-قرمز، که کیلومترها می‌دوه و خودش ایده‌ای نداره که تا چه اندازه رهاست؟
خالقِ متعال، باید با هر کدوم از ماها مباحثه‌ی طولانی‌ای داشته باشه، بدون شک.
بسمک یا عالم السّرّ و الخفیّات
***********************
سیدنا الأستاد حضرت علامه جوادی آملی روحی فداه، در شرح مقدمه ی فصوص قیصری فرمودند:
در آیه ی مبارکه ی { عالم الغیب و الشّهادة }، این حتماً غیب نسبی است. چون علم، بما أنّه علم، ب غیب تعلق نمی گیرد. چون علم یعنی شهود. این اصلاً فرض ندارد ک علم بما أنّه علم، ب چیزی ک بما أنّه غیب است، تعلق بگیرد.
{ عالم الغیب و الشّهادة }، یعنی آنچه ک ب لحاظ شما غیب است و شما از آن غایبید، پیش خدای سبحان مشهود است؛ وگرنه این
اعتقاد شیعه در مورد توحید
شیخ صدوق رضوان الله علیه می‌نویسد:
دین الامامیة هو الاقرار بتوحید الله تعالى ذكره، ونفی التشبیه عنه، وتنزیهه عما لا یلیق به.
آیین امامیه یعنی اقرار و شناخت به توحید خداوند متعال و نفی تشبیه از خداوند متعال، و تنزیه خداوند متعال از هرگونه عیب و نقص است.
امالی شیخ صدوق، صفحه ۴۵۴، چاپ موسسه الاعلمی للمطبوعات
وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ (سوره مبارکه بقره ایه 155)
و البته شما را به پاره‌ای از سختی‌ها چون ترس و گرسنگی و نقصان اموال و نفوس و آفات زراعت بیازماییم، و صابران را بشارت و مژده بده.
خداوند متعال در این ایه می فرماید انسان ها را با سختی هایی در زندگی ازمایش می کند شاید این سختی ها فرصت مناسبی برای تفکر در احوال عالم باشد وقتی می
 قسمتی از دعای امام سجاد (ع) در باب پناه بردن به خدای متعال:
بار خدایا بتو پناه می برم از:
حرص و آز
 تندی غضب و خشم
 تسلط حد و رشک
 سستی صبر و شکیبایی
 کمی قناعت و خرسند نبودن بکمی قسمت و بهره خود
 سوء خلق و بدخویی
 افراط (تجاوز از حد) خواهش نفس و غلبه حمیت
منبع: کتاب ترجمه و شرح صحیفه کامله سجادیه بقلم حاج سید علینقی فیض الاسلام
بسم الله الرحمن الرحیم
راهی جز دیدن دو صف و جبهه در صحنه‌ی تاریخ نیست. این دو صف همواره وجود دارند و پرچم‌دارانی در عالم دارند.
یعنی اگر جوری عالم را تفسیر کنند که در عالم فقط فساد باشد این نگاه، نگاه درستی نیست. حالا در زمان امام حسین علیه السلام می‌خواهد باشد. می‌خواهد زمان امام کاظم علیه السلام باشد. می‌خواهد زمان حضرت عیسی علیه السلام باشد. می‌خواهد زمان حضرت هود علیه السلام باشد. یا هر زمان دیگر.
یعنی امر هدایت بلاتکلیف نیست. در هیچ زم
با خودم قرار گذاشته ام تکه ای از وجودم را زنده زنده دفن کنم. 
با خودم قرار گذاشته ام واژه دعا را از فرهنگنامه دلم حذف کنم.
با خودم قرار گذاشته ام همه وقت و توانی را که برای تحقق رویایم صرف می کردم برای فراموشی رویا بگذارم.
با خودم قرار گذاشته ام که از خودم و از این همه تنهایی و ناتوانی به اولین مقصد ممکن بگریزم.
با خودم قرار گذاشته ام بر سر گوری که هر لحظه مرا در خود فرو می کشد اشک نریزم.
با خودم قرار گذاشته ام ادای زندگی کردن را دربیاورم.
با خودم
• نفس دعا کردن، تقرب الی‌ اللَّه است. خود حرف زدن با پروردگار، خود تضرع کردن، با خدای متعال سخن گفتن، نزد خدای متعال عذرخواهی و توبه و استغفار کردن، برای انسان یکی از مقاصد و هدف‌هاست. این، بالاترین جنبه‌هایی است که در دعا وجود دارد. نفس این‌که انسان در مقابل پروردگار بایستد و اشک بریزد و اظهار کوچکی و حقارت کند، برای انسان یک علو مقام و مرتبه است. بشر با تضرع در پیش خدای متعال است که عروج می‌کند و اوج می‌گیرد. بدبختی انسان وقتی است که از خ
در عالم ثبوت تو را دوست دارمت
در واقعیّت فرضم ندارمت
اثبات میکنم به تو عشقم عزیز من
هستم اسیر و گرفتار عالمت
دیوانه ی تو هستم و زنجیری جنون
جان میکُنم تو بخواهی فراهمت
پایان بده به غم و انتظار من
من را نکن بهانه ی اشک محرّمت
از عالم ثبوت گذشتم برای تو
من عاشق تو هستم و تصمیم محکمت .
.
به همکارم میگویم:
آثار افسردگی رو بعد از این ایامی که خلوتم را از من گرفته در خودم احساس میکنم...
خودم رو میشناسم... یکی دو روز خلوت میخوام... به دور از همه...
گفت: میخوای خونه فامیلمون رو توی جاسب برات رزرو کنم بری اونجا؟...
گفتم: دلم میخواد چادر مسافرتی رو بردارم برم توی ارتفاعات جاسب... و شب رو توی اون ارتفاعات بیتوته کنم..
و چند ساعت توی تاریکی شب فقط صفحه محدّب نگاه من باشه و صفحه مقعر آسمان با تمام ستارگانش...
و او چه میدانست من از اتحاد آینه محدب
اعتقاد شیعه در مورد توحید
شیخ صدوق رضوان الله علیه می‌نویسد:
دین الامامیة هو الاقرار بتوحید الله تعالى ذکره، ونفی التشبیه عنه، وتنزیهه عما لا یلیق به.
آیین امامیه یعنی اقرار و شناخت به توحید خداوند متعال و نفی تشبیه از خداوند متعال، و تنزیه خداوند متعال از هرگونه عیب و نقص است.
امالی شیخ صدوق، صفحه ۴۵۴، چاپ موسسه الاعلمی للمطبوعات
خیلی افراد در سنین بالا موفق به حفظ کل قرآن شده اند، زیرا حفظ قرآن یک مسئله صرفا مرتبط با قوه حافظه نیست، بلکه اولا توفیقی است از جانب خدای متعال و رحمت و لطف او به برخی بندگانش، ذلک فضل الله یوتیه من یشاء، و ثانیا مرتبط است به تدبر و تطبیق آن با زندگی.
حفظ قرآن حفظ الفاظ و کلمات نیست، بلکه یک نوع زندگی است. سخن خدای متعال است که روح و حیات دارد و انسان را می سازد.
با عرض تحیات وافره و اظهار مهر و ادب خدمت بازدید کنندگان فرهیخته ی این رسانه :


مدتی این مثنوی تاخیر شد که علتش حضور بنده در یک محیط نظامی بود و ارسال مطالب و استفاده از نت محدودیتهایی داشت .
در خبرها همه از سیل شنیدیم و دیدیم و سیلاب اشک بر رخمان فرو بارید و ره گم کرد .
من باعث و بانی این محنت و بلا را خودمان میدانم . عالم ، عالم ظهور و ظاهر و مظهر و ظاهر کننده است . رود ، مظهر الله است . احترام به مظهر در حقیقت پاسداشت ظاهرکننده و مظهر است . ( به ضم م
اعتراف فخر رازی عالم مشهور اهل تسنن به معصوم بودن و لقب صاحب الزمان امام مهدی علیه السلام
فخر رازی عالم و مفسر بزرگ و مشهور اهل تسنن پیرامون معصوم بودن و صاحب الزمان بودن امام عصر علیه السلام می‌نویسد:
وجماعة من الشیعة الامامیة یسمونه بالامام المعصوم. وقد یسمونه بصاحب الزمان ویقولون بأنه غائب. ولقد صدقوا فی الوصفین ایضا لأنه لما کان خالیا عن النقائص التی هی حاصلة فی غیره کان معصوما من تلک النقائص وهو ایضا صاحب الزمان.
عده‌ای از شیعیان دوا
دانلود سریال ایرانی قبله عالم 1399 اثری از حامد محمدی, دانلود سریال ایرانی قبله عالم با لینک مستقیم کم حجم کیفیت بالا عالی نسخه بلوری 4k با ترافیک نیم بها, دانلود سریال ایرانی قبله عالم شبکه نمایش خانگی جدید بدون تگ آرم تبلیغاتی نیاز به خرید اشتراک ویژه دانلود سریال ایرانی

ادامه مطلب
آباد عالم ما، از یک دعای مادر،
صد سد ره شکسته از یک صدای مادر.
شیر سفید او شد شعر سفید شاعر،
بالا نبوده شعری از الّه های مادر.
گر بخت خود بیابیم در عالم حوادث،
در عالم دل ما خالی است جای مادر.
غرق گنه شود دهر از آب دیده او،
اشکی اگر بریزد از دید ه های مادر.
خوشبخت عالمستیم از هر کلام نیکش.
حرف خوشی نیابیم اندر بهای مادر.
 راضی از این جهان و راضی ز خویش باشیم،
راضی ز ما خدا هم، باشد دعای مادر.
جنّات نقد آدم باشد کنار مادر،
جنّات هر دو عالم در پیش پای
عالم ذر، عالمی غیر عالم دنیا و نشئه ای غیر از حیات مادی است. در آن عالم تمام خلایق انسی، ربوبیت خداوند را به عیان دیده اند و بدان گواهی داده اند، آن عالم، عالم استدلال و برهان نبوده است، زیرا وقتی حقیقت ملموس گردد و به وضوح آشکار شود، استدلال کارایی خود را از دست می دهد. در آن عالم به واسطه نبودن علایق مادّی و لذّات حسّی، پرده ها کنار رفته و ملکوت هویدا گشته، و هویدا شدن ملکوت، یقین به آن را بدون احتیاج به استدلال به دنبال داشته است، و این همان
 در این عالم چبزها ببند که عالم حسن و خیالوهم خارج است و در انجا جان اشیا ؟ وحقایق انهارابببندوبرای ان  عرض عریض و زمینه. پهناوری است که اغازش عالم انسان و سر انجامش عالم فرشتگان بلکه  برتر از ان است واو است معراج انسان چنانچه ان سه منزل پسترین منازل واسفل. سافلین است تا انجا که کوید و از اینجا دانسته شود که صدورکرامات از اولیا مور انکا نیست  در جمله  ولو لا انکم تذنبون فرماید این گفتار دلالت کند بر اینکه در این نوع از خلقت مصلحت بزرگی است زی
پروردگارت را یاد کن .
دریافت فایل صوتی
!خداوند متعال گاهی مشکلات را بوجود می آورد برای اینکه من وشما را وادار کند به توجه با او وتضرع...
قرآن کریم به ما دستور میدهد:قل مایعبؤا بکم ربی لولا دعاوکم ؛ در یک جای دیگر : و انیبوا الی ربکم و اسلموا له؛در یک جای دیگر :واذکر ربک فی نفسک تضرعا وخیفه ؛ و موارد متعددی در قرآن هست که مارا دستور میدهد در مقابل حواث گوناگون-فرق نمی کند،چه حوادث طبیعی از این قبیل 
چه حوادث گوناگون دیگری که پیش می آید برای کشور ،
مایه نجات از هر بدى! 
 
 امام جواد علیه السلام: سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت کردن ، 3 - و توکل بر خدا در هنگام تصمیم گیری. (کشف الغمة ج ‏2 ، ص 349)
یکی از فضائل اخلاقی توکل است و آن به این معناست که به خدا اعتماد کرده و همه ی امور زندگی خود را به او واگذار کنیم.
 آری توکل مقامی از مقامات موحدین و تکیه گاهی محکم در زندگی مومنین است که اطمینان قلبی به آنها می دهد آنچه در عالم اتفاق می افتد همه از جانب پرو
خداوند متعال در آیات الهی شخصیت‌های مثبت و منفی زیادی را معرفی کرده است و برای اینکه شناخت کامل و جامعی نسبت به این شخصیت‌ها پیدا کنیم خداوند متعال در جای جای قرآن سخنرانی‌هایی را از آن‌ها بیان کرده است که ما با توجه به حرف‌ها و سخنانشان بتوانیم شخصیت آن‌ها را بهتر بشناسیم چرا که فرمود : (تا مرد سخن نکفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد )
ادامه مطلب
سلام
خیلی وقته مراقبم کمتر شده..
این موضوع یاد آور نشدم...
امان از دنیا دوستی..
بابت همه حرف های ناخواسته بهتون بر خورده..حلالم کنید...
و وبلاگ های دنبال می کنم.احیانا نظری براتون نمیزارم.چون نظری ندارم ولی تمام تلاشمو میکنم مطلب تون بخونم...
_________
یه موردمبگم
استاد اخوت میگه...البته نقل به مضمون عضو گروه یا کانالی نشید ولی شدید حقوقی برا شماهست.سعی کنید حقوق شو  رعایت کنید.
این مورد هم داشته باشید
عالمش یادم نیست
ولی اون عالم یه پاش تو برزخ بوده..
خیلی افراد در سنین بالا موفق به حفظ کل قرآن شده اند، زیرا حفظ قرآن یک مسئله صرفا مرتبط با قوه حافظه نیست، بلکه اولا توفیقی است از جانب خدای متعال و رحمت و لطف او به برخی بندگانش، ذلک فضل الله یوتیه من یشاء، و ثانیا مرتبط است به تدبر و تطبیق آن با زندگی.
حفظ قرآن حفظ الفاظ و کلمات نیست، بلکه یک نوع زندگی است. سخن خدای متعال است که روح و حیات دارد و انسان را می سازد.
امیرالمومنین علیه السلام فرمود از جمله عالم ست که از او زیاد نپرسی  جا مه اش نگیری و چون بر او وارد شدی و گروهی نزد او  بودند  بهمه سلام کن و اورا نزد آنها تحیت مخصوص گردان مقابلش بنشین و پشت سرش منشین چشمک مرگ با دست اشاره مکن پر گویی مکن که فلانی و فلانی بر خلاف نظر او چنین گفته اند و از زیادی مجا لستش دلتنگ مشو زیرا مثل عالم مثل درخت خرماست باید درانتظار باشی تا چیزی از آن بز تو فرو ریزد و پاداش عالم از روزه دار شب زنده داری که در راه خدا جها
اتصال معنایی بین اجرام عالم بیان گر چیست بیان اتصال معنایی بین اجزای عالم بیان گر اصول عظیمی است که از جمله کرمچاله ها و سیاهچاله ها هستند که پل هایی معایی بین ادوار متعدد در کهکشان هاست توضیحی کل نگر را در زیر مشاهده نمایید تا در فایل صوتی [...]
این نوشته اتصال معنایی بین اجرام عالم بیان گر چیست برای اولین بار ظاهر می شود در Wpesharat & پرتال جامع علوم صوتی اشارت.
• دستاورد دوم دعا، تقویت و استقرار ایمان در دل است. خصوصیت دعا این است که ایمان را در دل پایدار و مستقر می‌کند. ایمانِ قابل زوال در مواجهه‌ی با حوادث عالم و سختی‌ها، خوشی‌ها، تنعم‌ها و حالات گوناگون انسان، در خطر از بین رفتن است. می‌شناسید کسانی را که ایمان داشتند؛ اما در مواجهه‌ی با مال دنیا، با قدرت دنیا، با لذات جسمی و شهوات قلبی، ایمان از دست آن‌ها رفت. این، ایمان متزلزل و غیرمستقر است. خصوصیت دعا این است که ایمان را در دل انسان مستقر
یکی از ویژگی های انسان جذاب ، ایمان به خدا وتوکل بر او است.
به دلیل اینکه خداوند متعال می فرماید:
ان الذین آمنوا وعملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا 
همانا کسانی که ایمان آوردند وعمل صالح انجام دادند خدای متعال در دل مردم محبت او را قرار می دهند.
دوم التزام به دین وتعهد نسبت به فرامین حیات بخش دین اسلام موجب فراوانی رزق ونهایتا زندگی قشنگ وتوام با آرامش وآسایش را فراهم می سازد. به دلیل این فرموده الهی :
ویرزقه من حیث لم یحتسب 
وخدای انسان موم
مرا تهدید نمودند به جرم زن بودن                                  که ناتوان و ضعیف و کم طاقت بودن
مرا به طبخ در آشپزخانه به جارو                                    شستن کهنه کودک تمجید نمودن
که تو زن هستی و همچون ریگی کوچک                          درون رود می چرخی بی هویت بودن
که زن را ناتوان است در امر مدیری                                  که ریگ را در رودخانه سرگردان بودن  
که دنیا بهر زن چشم طمع داشت                                   به سرکوب کردن زن در خانه نمودن
خی
امام خامنه‌ای مدظله‌العالی:
در روایات هست که همچنانی که یک روزی همه‌ی عالم از ظلم و جور پُر بوده است، همان‌طور خدای متعال، در زمانِ او، عدل و داد را وضعِ حاکم بر بشریت قرار خواهد داد. ۸۷/۵/۲۷
دریافت صوت
حجم:  690کیلوبایت   مدت: 2 دقیقه
بچه هام اگه دختر شدند، مادرشون اسمشو انتخاب میکنه، اما اگر پسر شد اسمش علیه.بچه بعدیم هم اگه پسر بود، باز هم علی، هزار تا پسر هم بیارم اسم همه شون علیه. اصن میخوام اسم زندگیمو بزارم علی. فقط علی، فقط علی.شمع شب های دژم ماه غریبستان علی، جان عالم به فدای تو علی*
ـ بی حساب داخل بهشت شدن
ـ خراش صورت ابلیس
ـ حضور فرشتگان
ـ استغفار فرشتگان
ـ خرسندی خداوند متعال
ـ مونس مهربان در عالم برزخ و قیامت
ـ مایه زوال غم
ـ دعای فرشتگان در حق او
ـ کمال ایمان
ـ ایمنی از سختی حساب در قیامت
(مکیال المکارم،ج1،ص292_308)
التماس دعای فرج از همه شما عزیزان
عاجزانه دنبال کار نگردیمعاجزانه دنبال پول و درآمد نباشیمشادمانه جستجو کنید، یعنی از سپاسگزاری لبریز باشید.
خواستهایمان را از خدای متعال بخواهیم 
به دعای خود ایمان قلبی داشته باشیم که خواسته ما اگر به خیر صلاح ما باشد
به لطف خدای متعال اجابت می شود وارد هر کاری نشوید، به کاری که دوست دارید داشته باشید عشق داشته باشید تجسمش کنید و باور داشته باشید که به دستش خواهید آورد.شما مخلوقات قدرتمند ی هستید عاجز نیستید شما نمادی از شکوه و عظمت خداو
  فضیلت روز عرفه و زیارت امام حسین (ع) در این روز    
 
 
 
روز عرفه، روز دعا و مسألت از خداوند متعال است و خداوند درهای مغفرت و رحمت خود را در این روز به روی بندگان باز می‌کند. یکی از اعمالی که در این روز وارد شده است، زیارت امام حسین (ع) است. بطوری که در روایات وارد شده است، خداوند در این روز اول به زوار امام حسین (ع) نگاه می‌کند، پیش از کسی که در صحرای عرفات است.در این مقاله به بررسی علت افضلیت مقام زوار امام حسین (ع) در این روز، حتی نسبت به حجاج بی
⭕️ اسلام، دینی که با ظهور مهدی جهانی می‌شود.
از موضوعات مشترک بین شیعه و اهل سنت، غلبه اسلام بر دیگر ادیان، در عصر ظهور است‏. فخر الدین رازى، در تفسیر آیه ۳۳ سوره توبه، از ابوهریره نقل کرده است که این آیه، وعده الهى است بر این‏که خداى متعال، اسلام را بر همه آیین ‏ها پیروز خواهد کرد و این اتفاق، به هنگام نزول عیسى تحقق می‌یابد‏. (١)
قندوزى نیز در تفسیر آیه یاد شده، از امام صادق روایت می‌کند: «به خدا قسم، تا زمان خروج مهدى، تأویل این آیه فرا
بازگشت انسان از قبر به عالم محشر است برای رفتن به سرای ابدی آخرت و یا در موارد نادر زنده شدن بعضی افراد خاص قبل از داخل شدن در قبر (عالم برزخ) است برای تنویر افکار مردم و چنانچه کسی به عالم برزخ رفت - رفت که رفت و این جاده یک طرفه است و برگشتی در کار نیست و هر که می خواهد باشد و هر چه قدر التماس می خواهد بکند و این عقیده بعضی ها که می خواهند برگردند از عقده آنها برای گرفتن انتقام و حکومت است و ایشان خدا را کافی نمی دانند و خدا را بنده نیستند .
مگر خد
رهیابی و هدایت یافتن قلب، یعنی پیروی از سنت
الله متعال می فرماید:(وَمَنْ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ یَهْدِ قَلْبَهُ) [سورة التغابن١١]
یعنی: هر کس به الله ایمان بیاورد، الله متعال قلبش را هدایت می کند.
ابو عثمان الجیزی رحمه الله می گوید:
هرکس که ایمانش درست باشد، الله متعال قلبش را به پیروی از سنت هدایت می کند.
تفسیر قرطبی
✳️اهل بیت(ع)، خواندن قران، فرستادن صلوات رادوست دارند لذاخوب است این اموررابه محضرشان  هدیه کنیم. اهل بیت رابطه عبودیت شیعیان را دوست دارند همانطور که خودشان عبد بودند دوست دارند شیعیان هم حالت عبودیت را ظهور دهند وظهورات زبان و گوش و چشم آنها طوری باشد که اهل بیت می پسندند.✳️پایه درک لیله القدر شب نیمه شعبان است در بعضی روایات درجاتی از شب قدر را برای نیمه شعبان ذکر کرده اند.✳️راه دیدن حقیقت امام زمان (نه فقط دیدن جسمانی)توجه به این مطل
 
عالم ذر مربوط به دوران پیش از خلقت انسان است. عالمی که برخی می‌گویند همه انسان‌ها در آن حضور داشته اند و برخی دیگر می‌گویند همه آنچه که قرار است برای آدمی اتفاق بیفتد به وی نشان داده شده است، اما واقعا عالم ذر چه عالمی است؟!
 
 
ادامه مطلب
به جهان خرم از آنم که جهان خرم ازوست
عاشقم بر همه عالم که همه عالم ازوست
 
به غنیمت شمر ای دوست دم عیسی صبح
تا دل مرده مگر زنده کنی کاین دم ازوست
.
.
.
سعدیا گر بکند سیل فنا خانه دل
دل قوی دار که بنیاد بقا محکم ازوست
 
آدمی یه گوشه ای از قصه ی زندگیش، یه نقطه ای از عالم، توی تعامل و ارتباطش .. در نهایت باید به او برسه
تا آروم بگیره 
آدمی نیاز به عشق و دوست داشتن و دوست داشته شدن داره
 
الا بذکر الله تطمئن القلوب ..
دانلود اهنگ قوی بیلسین بوتون عالم
بیر تانم دور دانم گوی بیلسین بوتون عالم
دانلود اهنگ بیرتانم نورتانم گوی بیلسین بوتون عالم
دانلود آهنگ گوی بیلسین بوتون عالم

اهنگ گوی بیلسین بوتون عالم
دانلود آهنگ اوزیر مهدی زاده
دانلود آهنگ جدید اوزیر مهدی زاده 2018
دانلود اهنگ اوزیر و سوجان
اساسا آدم ها دو دسته ان:
اونهایی که به نیازهای اساسی خودشون در مسیر رشد و کمال عالم هستند و اونهایی که به این نیازهایی که گفتیم عالم نیستن
حالا دسته ی اول خودشون دوگروه میشن؛ اونهایی که به علم شون عمل می کنن که اینها آفرین دارن، دارن به کقصد می رسونن خودشونو ان شاءالله؛ و گروه دومی هم اونهایی هستند که به علم شون عمل نمی‌کنن این‌ها خیلی بسیار...(انگار این طیف خیلی ها رو در برمیگیره)
دسته ی دوم اونهایی هستند که عالم به نیازهای اساسی رسد و کمال ن
اعتراف عالم بزرگ اهل سنت به شفابخش بودن خاک امام حسین علیه السلام
 
ابی طاهر سلفی اصبهانی از علمای بزرگ اهل سنت می‌نویسد:
✍ سمعت احمد یقول سمعت أبا بکر یقول : سمعت الخلدی کان بی جرب عظیم کثیر قال فمسحت بتراب قبر الحسین قال فغفوت فانتبهت ولیس علی منه شی .
 
از خلدی (عالم بزرگ اهل سنت) نقل شده است که می‌گفت: نوعی بیماری پوستی شدید داشتم و خاک قبر حسین (علیه السلام) را بر آن کشیدم، و بعد از آن به خواب رفتم وقتی بیدار شدم هیچ اثری از آن بیماری در بد
یاد خداوند متعال و توکل بر او
البته شما باید خدا را فراموش نکنید، به یاد خدا باشید، به خدا توکی کنید و از دستوراتت او الهام بگیرید. این روح مطلب است. آن چیزی که شما را از همة تشکیلات علی الظاهر مردمی در کشورهای دیگر ممتاز می کند، همین است. آنچه که شما را به این حد از کارایی می رساند، همین یاد خداست. به خصوص شما جوانان، یاد خدا را هرگز از دست ندهید؛ خودتان را با خدا مأنوس کنید.
در بسیج ملت ایران، مایة اصلی ارتباط با خداست. جوان بسیجی یا هر قشری از
سلام 
خدا میگه 
خلقنا من انفسکم ازواجا
از خودتون برای شما زوج هایی آفریدیم
و در انجیل هم گفتم که نوشته شده حوا از دنده ادم افریده شد
بعدش میشگه تا آروم باشید در کنار او
آرامش یه اصل کلیدی هست در زوج واقعی
داف و پلنگ و پاف و فلان همه باد هواست
دنبال یار باید بود
میدونید یه آیه داریم میگه
الم اعهد الیکم یا بنی ادم...
میگه مگه من با شما عهد نبسته بودم که شیطان رو نپرسید و ...
عهد؟
کدوم عهد خدا؟
من چیزی یادم نمیاد!
بله
در این ایه به عالم ذر اشاره شده
بر
امیر المومنین ع فرمود همنشینی با عالم  امام باشد یا دانشمند ربانی و پیروی از او دینی ست که خدا بوسیله آن دینداری و پرستش شود و اطاعت عالم موجب بدست آوردن حسنات و محوگناهانست و برای مو منین ذخیره‌ای است ودر زمان حیات مایه سر بلندی و پس از مرگ موجب زور حریر است  
امام فرماید لقمان بپسرش گفت  پسر عزیزم همنشین را از روی بصیرت انتخاب کن اگر دیدی گروهی خدای عزوجل  را یاد میکنید با ایشان بنشینکه اگر تو عالم باشی علمت سود بخشد و اکر جاهل باشی ترا بیازموزند وشاید خدا بر انهاسایه رحمت اندازدو ترا هم فرا گیرد و چون دیدی گروهی بیاد خدا نیستند  با انها منشین زبرا اگر تو عالم باشی علمت سودت ندهت و اگر جاهل باشی نادانتر کنند وشاید خدا بر سرشان کیفری ارد وتراهم فرا گیرد2  موسی بن جعفر فرمود گفتگوی با عالم در خاکرو
امیرالمو منین ع فرمود همنشینی با عالم  امام باشد دانشمند ربانی پیروی از او دینی ست ه خدا بوسیله ان دینداری و پرستش شود  واطاعت عالم موجب  بدست آمدن حسنات و محو گناهان نست و برای مو منین ذخیره‌ای است و در زمان حیات مایه سر بلندی  پوس از مرگ موجب ذکر خیر است 

انسان متوجه این نکته  باشد که قلوب در دست خداى متعال است و اوست عزیز کننده، و هم اوست که فطرت انسان را با خوبى عجین فرموده که حتى کسى که خودش مغلوب نفس و شیطان است و عمل خوبى از او سر نمى زند مع ذلک فطرتا خوب و خوبى را دوست مى دارد، مگر افراد قلیلى که به قدرى شقاوت بر آنها غلبه کرده است که نه خود خوبند و نه خوبان را دوست مى دارند؛ نه خود درست کردارند و نه از صالحان خوش شان مى آید. چنین افرادى در واقع از انسانیت و فطرت انسانى بر کنار هستند.
«ثم کا
اعتراف عبد الوهاب شعرانی عالم بزرگ اهل سنت عمری به ولادت و زنده بودن امام مهدی علیه السلام
وی در مورد امام مهدی علیه السلام می‌نویسد:
✍ و مهدی علیه السلام از اولاد امام حسن عسکری (علیه السلام) است که در شب نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری به دنیا آمده است و او تا زمانی که با حضرت عیسی بن مریم (علیهما السلام) دیدار کند باقی خواهد ماند. پس عمر ایشان تا این سال (یعنی زمان مولف، سال ۹۵۸ هجری قمری) هفتصد و شش سال شده است.
اربعین یعنی تمدن سازی عصر ظهور/دلسپاری برولایت باتجلای حضور/این شکوه کربلایی بی نظیر عالم است/بهرزوارحسینی دلبریها وغرور/اشک وغم همراه زینب نبنوایی میشود/حضرت سجاد داده شیعه رابرگ عبور/حاضردرکربلاهم اهل بیت مصطفی/قلب زهرا بهرزائر شادمان وپرسرور/گریه کن سوی حسینش مقتدای عالم است/کربلا و زینب او هست درراس امور/از تمام اهل عالم زائر کوی حسین/میشود اسلام وقرآن باولایت درصدور/از بصیرت شیعیانش ضربه بردشمن زدند/عاشقان کربلایی هست در اوج شعور/
‏سه خطای بزرگ هستی:۱-ابلیس از روی تکبر از فرمان خدا سرپیچی کرد و رانده شد۲-آدم همه نعمتی داشت اما از میوه ممنوعه خورد و همه چیزشو از دست داد۳-قابیل برادرشو کشت تا دارائیشو غصب کنه و منفور عالم شدپس:مغرور باشی رانده میشیطمع کنی همه چیزتو از دست میدیحسود باشی منفور عالم میشی
تنت قافست و جانت هست سیمرغ
ز سیمرغی تو محتاجی  به سی مرغ
حجاب کوه قافت آرد و بس
چو منعت می کند یک نیمه شو پس
بجز نامی ز جان نشنیده ای تو 
وجود جان خود تن دیده ای تو
همه عالم پر از آثار جان است
ولی جان از همه عالم نهانست
تو سیمرغی ولیکن در حجابی
تو خورشیدی ولیکن در نقابی
ز کوه قاف جسمانی گذر کن
بدار الملک روحانی سفر کن
تو مرغ آشیان آسمانی
چو بازان مانده دور از آشیانی
1. عالم قبر شهید با عالم قبر سایرین اونقدر فرق داره که اینها رو میگه نگین میت بلکه زندگانی هستند روزی خور نزد پروردگارشان! (ولاتحسبن الذین قتلوا... )با اون که دیگران هم در دارا بودن اون عالم مشترکند(و من ورائهم برزخ الی یوم یبعثون)2. عالم آخرت و مجازاتهای اون رو میگن دقیقا انعکاس همین عالم و رفتار ما در این عالمه(پل صراط همون صراطی ست که انسان در زندگیش طی میکنهاگه اینجا پاش نلغزید اونجا هم نخواهد لغزید واگه اینجا افت وخیز داشت اونجا هم قطعا چنی
داستان زیبای یک مصراع شعر در کاظمین ع:  
     کیمیای حقیقی هستی محبت مولاست*
سرمایه عالم بی ولایت ،همه خسران است*
شیخ جعفر مجتهدی ره در نوجوانی دنبال علم کیمیا بود که به او گفته شد کیمیا محبت اهل بیت است. به این خاطر این مصراع شعر را گفتم که: کیمیای حقیقی هستی محبت مولاست . اما در مصراع دوم اشکالی بود که جور نمی شد: سرمایه عالم بی ولایت خسران است یا بگویم سرمایه همه عالم بی ولایت خسران است.
حدود یک ماه و نیم بعد توفیق زیارت عتبات عالیات نصیب شد. د
دانلود سریال قبله عالم 
را از سایت شب دی ال پیگیری کنید
قهوه ی تلخ را که یادتان هست. اگر بخواهند سریالی شبیه به آن را نشان دهند احتمالا از سریال قبله ی عالم سخن خواهند گفت
برای دانلود سریال قبله عالم شما عزیزان انتخاب های متعددی دارید که یکی از این انتخاب ها رفتن به یک سایت پربازدید و دانلود مجموعه از آن جاست که ما به نوبه ی خود شب دی ال را پیشنهاد می کنیم.
چرا که به نظر می رسد یکی از بهترین و با شکوه ترین سایت ها در این خصوص است.
سریال دیدنی قبل
#طرح‌کلی‌ازعالم‌آفرینش#ازخداتاعالم‌طبیعت#علامه‌مروجی‌سبزواری
#عالم‌آفرینش به انضمام ذات خداوند به #شش‌مرتبه تقسیم می شود:
سه مرتبه مربوط به ذات خدا
سه مرتبه مربوط به بیرون ذات خدا
⬅️ سه مرتبه ای که مربوط به ذات خداست عبارتند از:
مرتبه ی #احدیت مرتبه ی #واحدیت مرتبه ی #اعیان‌ثابته
⬅️ آن سه مرتبه ای که بیرون از ذات خدا هستند عبارتند از:
#عالم‌عقول #عالم‌نفوس #عالم‌طبیعت
که دو عالم اول، #ملکوتی هستند؛ و عالم طبیعت، #مادی است.
اکنون به
برائت خداوند متعال از معاویه در روز غدیر
علی بن ابراهیم قمی قدس الله روحه الشریف عالم و مفسر بزرگ شیعه در مورد آیات ۳۱-۳۴ سوره قیامت می‌نویسد:
كان سبب نزولها ان رسول الله صلى الله علیه وآله دعا إلى بیعة علی یوم غدیر خم فلما بلغ الناس واخبرهم فی علی ما اراد الله ان یخبر، رجعوا الناس، فاتكأ معاویة على المغیرة بن شعبة وابی موسى الاشعری ثم اقبل یتمطى نحو اهله ویقول ما نقر لعلی بالولایة (بالخلافة خ ل) ابدا ولا نصدق محمد مقالته فیه فانزل الله جل ذك

هر کس بخواهد خدمت او برسد، باید تزکیه نفس کند و به تطهیر سِرّ و اندرونِ خود اشتغال ورزد؛ و در این صورت به لقاى خدا می‌رسد که لازمه‌‏اش لقاى آن حضرت است، و به لقاى آن حضرت می‌‏رسد که _بر اساس ملازمه _ لقاى خدا را یافته است، گرچه در عالم طبیعت و خارج، مشرّف به شرَفِ حضورِ بدن عنصرى آن حضرت نشده باشد.
پس عمدۀ کار معرفت به حقیقت آن حضرت است نه تشرّف به حضور بدنِ مادّى و طبیعى. از تشرّف به حضور مادّى و طبیعى فقطّ به همین مقدار بهره می‌‏گیرد، ولى
نمی‌دانم چرا این عنوان را برای این متن انتخاب کردم. چون الان .... در خانه هستم و شب هم هست اما تاریک نیست. زیر لوستر ۶ چراغ پشت میزناهارخوری نشسته‌ام و به جای خواندن مقاله‌هایی که فردا عملاً از آن‌ها امتحان دارم، دارم این را می‌نویسم...
امید‌هایی که به پوچی رفته‌اند. منتظرم که محمد به خواب برود تا بروم و فیلم‌هایم را تماشا کنم. نمی‌دانم کی می‌خواهم آدم شوم.
درست فهمیدی... این متن راجع به تو نیست. همه چیز راجع به تو نیست. آره، خیلی این حرفم شاع
 
 
یکی از تحلیل هایی که در جریان عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام متفکرین،از دیدگاه قرآن وسنت می توانند مطرح بکنند، تحولی است که این قیام و این خون مبارک بر افکار و باورهای انسان می گذارد.
یعنی اگر ما قیام امام حسین علیه السلام را از یک زاویه ی دیگر نظر کنیم،
باور ما به عالم و انسان و خداوند متعال تغییر خواهد کرد.
ادامه مطلب
جمعه هاآرامشی سوی وصال مهدی است/شیعه دائم منتظربهرجمال مهدی است/هست طاووس بهشتی حضرت صاحب زمان/مسلمین راافتخاری از جلال مهدی است/دشمنان حضرت اومثل شمرو حرمله/ذلت آنان به عالم درقتال مهدی است/شیعه رابایدکه باشداهل اصلاح درون/هرچه می خواهی سعادت درسوال مهدی است/ازوجود اوهمیشه میرسد لطف وکرم/هرچه دارداهل عالم لطف ومال مهدی است/تاظهوریوسف حق گام آخرمانده است/عالم پراز عدالت درخیال مهدی است/
 
داغلار قئزی ریحان، ریحان ریحانعالم سنه حیران، حیران حیراننه قشح سن آی قئز، گول چیچک سن آی قئزبیر دانا سن آی قئز، دوردانا سن آی قئزگوزل‌لر گوزلی ریحان ریحان
سئودانین ازلی ریحان ریحانعالم سنه حیران، حیران حیران
نه قشح سن آی قئزگول چیچک سن آی قئز
بیر دانا سن آی قئز
دوردانا سن آی قئززیل قارا دیر گوزون ریحان ریحان
بالدان شیرین سوزون ریحان ریحانعالم سنه حیران، حیران حیران
نه قشح سن آی قئز
گول چیچک سن آی قئز
بیر دانا سن آئ قئز
دوردانا سن آی
در خانواده وقتی پدر در خانه نیست، مادر جانشین پدر و بزرگتر بچه هاست.در عالم هم وقتی جانشین خدا و معصوم غائب هست، عالم و فقیه عادل جانشین معصوم غائب هست تا ظهور منجی عالم بشریّت تحقق پیدا کرده و خود سکّان عالم را دست بگیرد.مهدی موعود منجی عالم بشریّت خواهد آمد.
سخت تشنۀ احترام شده‌ام. یا شاید هم سخت نیازمندم. و این‌ها برمی‌گردد به عمقِ حقارتی که کشیده‌ام. من تحقیر شده‌ام، فهمیده‌ام که هستی‌ام به‌خودیِ خودش هیچ ارزشی برای افرادی که کنارشان زندگی می‌کنم ندارد. اگر بخواهی ناساز باشی، محکومی به طردشدن؛ فوراً از دست می‌روی! حالا می‌خواهم ارزشِ این هستی‌داشتن را به آن‌ها یادآوری کنم؛ بگویم که من هر رنگی که باشم، درهرصورت هستم و من همینی هستم که می‌بینی؛ همان علی‌یی هستم که بوده‌ام. تو اصلاً م
سخت تشنۀ احترام شده‌ام. یا شاید هم سخت نیازمندم. و این‌ها برمی‌گردد به عمقِ حقارتی که کشیده‌ام. من تحقیر شده‌ام، فهمیده‌ام که هستی‌ام به‌خودیِ خودش هیچ ارزشی برای افرادی که کنارشان زندگی می‌کنم ندارد. اگر بخواهی ناساز باشی، محکومی به طردشدن؛ فوراً از دست می‌روی! حالا می‌خواهم ارزشِ این هستی‌داشتن را به آن‌ها یادآوری کنم؛ بگویم که من هر رنگی که باشم، درهرصورت هستم و من همینی هستم که می‌بینی؛ همان علی‌یی هستم که بوده‌ام. تو اصلاً م
دلم میخواست بهش بگم کاش همه ی حماقتای عالم ختم میشد به دوزار چند شاهی، ولی استیصال تو نگاهش و فکر این که تنهایی باید جای خالی چند میلیون دوش بکشه و تازه نذاره باباش بفهمه نذاشت بگم ... ولی الان تو جایی وایسادم که دلم میخواست چندرغاز ته حسابم نبود ولی چشمای مامان میخندید، محمد سالم بود و بابا...امان از همه ی ای کاش های عالم، امان.
پ.. میگن آدمی آه و دمی ...آخ از آه این روزا.
تا به حال متن کامل شعر محتشم کاشانی در باره قیام کربلا ( باز این چه شورش است که در خلق عالم است) را خوانده‌اید؟ فکر نمی‌کردم اینقدر بلند باشد. هر چند وقتی می‌خواندمش احساس می‌کردم اکثر ابیاتش را در مداحی‌ها شنیده بودم. اگر مایل بودید که بخوانیدش به ادامه مطلب رجوع کنید!
 
ادامه مطلب
اهنگ ای خدای عالم چگونه باورم شد آن که روزگاری پناه و یاورم شد با کیفیت عالی دانلود اهنگ رفتی و ندیدی که بی تو شکسته بال و خسته ام آهنگ بسیار زیبای رفته با صدای خانم الهه
اهنگ ای خدای عالم چگونه باورم شد
اهنگ ای خدای عالم چگونه باورم شد 
ای که رفته با خود دلی شکسته بردی
اینچنین به طوفان تن مرا سپردی
ای که مهر باطل زدی به دفتر من
بعد تو نیامد چه ها که بر سر من
بعد تو نیامد چه ها که بر سر من
ای خدای عالم چگونه باورم بود
آن که روزگاری پناه و یاورم من
 
عالم ذر مربوط به دوران پیش از خلقت انسان است. عالمی که برخی می‌گویند همه انسان‌ها در آن حضور داشته اند و برخی دیگر می‌گویند همه آنچه که قرار است برای آدمی اتفاق بیفتد به وی نشان داده شده است، اما واقعا عالم ذر چه عالمی است؟!
 
 
ادامه مطلب
چه چیزهایی عامل گشایش درهای بهشت می‌شود
وقتی انسان اعمالش را برای پروردگار عالم انجام داد و تبیین کرد که عمل من  فقط برای خدا باشد در روایات داریم که خداوند  درهای بهشت را به روی خود باز می‌کند.
نخست؛ «من کان فی الدنیا غافلاً و هو فی النار»؛ هر کس در دنیا غافل شود در آتش جهم خواهد بود بنابراین باید از غفلت هم دوری جست تا بتوان ابواب جنان را باز کرد.
دوم؛ خدمت به خلق خدا که در روایات بسیاری داریم که اگرکسی به خلق خدا خالصانه خدمت کند خدای متعا
احیاء مدینه فاضله از منظر تولی و تبری:
 
《《تفاوت مومن و کافر 》》 پیش زمینه فکری؛ انسان فطرتا مظلوم(حق)و ظالم(باطل)را می شناسد و دینش تولی(دوستی با دوستان خدا)و تبری(دشمن داشتن دشمنان خدا یعنی دروغگویا و حرام خواران)است. پیش زمینه فکری؛ ابتداء بدان انسانها از دو عالم آفریده شده اند یک؛ عالم علیین که مومنان از این عالمند. دوم عالم سجین که کافران از این عالمند،که این از آیه ۱۷۹سوره اعراف معلوم است. نکته ویژه؛ 《《《منافق و کافر در تمام اهدافشان،
مجاهدتهای در راه خدا با این چیزها قابل مقابله و قابل جبران
نیست. خدای متعال میفرماید: «إِنَّ اللهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ
أَنفُسَهُمْ وَ أَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللهِ
فَیَقْتُلُونَ وَ یُقْتَلُونَ»(۱) آنچه در برابر مجاهدت در راه خدا وجود دارد و خدای
متعال در مقابل تقدیم کردن و روی دست گرفتن جان و مال در راه خدا قرار داده، بهشت است،
رضای خدا است. آن چیزهایی که در دست و بال ما است -چه تشکّر زبان
امام رضا(ع) مظهر «هو الرّاضی» است؛ یعنی هیچ خشنودی در عالَم پیدا نمی‌شود مگر به وساطت امام رضا صلوات الله و سلامه علیهبخشی از پیام آیت الله جوادی آملی به اولین اجلاس مدیران مجمع عالی حکمت اسلامی:«اینجا که الآن شما حضور دارید؛ یعنی بارگاه رضوی، امام رضا(صلوات الله و سلامه علیه) هیچ کسی در عالم کسی را راضی نمی‌کند و کسی از چیزی راضی نمی‌شود و نعمتی به هیچ کس نمی‌رسد که او خوشحال بشود مگر به وساطت رضا، رضا یعنی همین! مظهر راضی بودن، مظهر «هو ا
+ لعنتی... آدما رنگین...کاش آدما عدد بودن!-  ولی اعداد خشن ان، زمختن و حوصله آدمو سرمیبرن...هیچکی آدمای عددی رو دوست نداره...+اما اونا دروغ نمیگن...درسته که عبوس و خشمگین میشینن جلوت ولی تو میتونی تا ابد بهشون اعتماد کنی...تا ابد میتونی به اون پنج زشت کچلی که ابروهاش تو هم گره خورده و دست به سینه جلوت نشسته و چپ چپ نگاهت میکنه اعتماد کنی که پنج میمونه! زبونشون رو که بفهمی میتونی راحت باهاشون کنار بیای... اما امان از رنگ ها...همین آبی دشمن! یه روز برمیدا
مرحوم آقای آخوند می فرمودند دلم به حالش سوخت، یک مرتبه جرقه ای در ذهنم برق زد و سخنی به زبان آوردم که نه در کتابی دیده بودم و نه در معالجات اطباء سراغ داشتم، فقط نوعی تفرس و تیمن نسبت به سنت پاک پیامبر بزرگوار اسلام (ص) بود. آنگاه که خداوند متعال می خواهد نطفه زهرای مرضیه منعقد گردد، از سوی خداوند متعال به پیامبر خودش ابلاغ می گردد چهل روز از همسر و خانواده خودش دوری گزیند و پس از چهل روز به سراغ خدیجه برود. این جدایی و فاصله انداختن لابد نکته ا
✨﷽✨
✅راه حلی برای گناه نکردن
✍جوانی نزد عالمی آمد و از او پرسید: من جوان هستم اما نمیتوانم خود را از نگاه کردن به دختران منع کنم، چاره ام چیست؟ عالم کوزه‌ای پر از شیر به او داد و به او توصیه کرد که کوزه را به سلامت به جای معینی ببرد و هیچ چیز از کوزه نریزد...
به یکی از طلبه‌هایش هم گفت او را همراهی کند و اگر شیر را ریخت جلوی همه‌ی مردم او را کتک بزند. جوان نیز شیر را به سلامت به مقصد رساند. و هیچ چیز از آن نریخت. وقتی عالم از او پرسید چند دختر را
جهان برزخ، جهانی است که برخی از خصوصیات دنیا و آخرت را در خود جمع کرده است. با این همه عالم برزخ، بخشی از جهان پیش از قیامت است و پس از قیامت، دیگر عالمی به نام عالم برزخ وجود نخواهد داشت. از این رو برخی گفته اند که عالم برزخ بخشی از عالم دنیاو یا همان نشئه اولی است و با فروپاشی این نظام مادی دنیا و برپایی نشئه آخرت و جهان رستاخیز، دیگر چیزی به عنوان عالم برزخ نخواهد بود.

ادامه مطلب
معرفی کتاب
این کتاب روایتی است از خاطرات یکی از مدافعان حرم که در جریان عمل جراحی برای لحظاتی از دنیا می رود و سپس با شوک در اتاق عمل، دوباره به زندگی برمی گردد؛ اما در همین زمان کوتاه چیزهایی دیده که درک آن برای افراد عادی سخت است.از دیدگاه قرآن و روایات، برزخ و قبر یک چیز است که گاهی از آن به عالم قبر و گاهی از آن به عالم برزخ یاد می شود. برزخ در لغت یعنی چیزی که حایل بین چیزی و چیز دیگر باشد.ازاین رو به جهانی که میان دنیا و آخرت واقع می شود برزخ
“… علی‌ گفته‌ است‌ که‌: “گروهی‌ بهشت‌ می‌جویند، اینان‌ سود‌جویان‌اند و طماع‌، گروهی‌ از دوزخ‌ بیم‌ دارند و اینان‌ عاجزند و ترسو، و گروهی‌ بی‌طمع‌ بهشت‌ و بی‌بیم‌ دوزخ‌اش‌ می‌خواهند عشق‌ بورزند، و اینان‌ آزادگان‌اند و آزاد”. عشق‌ چرا؟ عشق‌ تنها کار بی‌چرای‌ عالم‌ است‌، چه‌، آفرینش‌ بدان‌ پایان‌ می‌گیرد، نقش‌ مقصود در کارگاه‌ هستی‌ اوست‌. او یک‌ فعل‌ بی‌برای‌ است‌. غایت‌ همه‌ غایات‌ عالم‌ “برای‌” نمی‌توا
راستش جوانی سنِ فرصت های غیر قابل تکرار و مست کننده و تهدید های خانمان سوزو عاقبت سوز هست...
گاهی با خودم میگم شاید بیشترین حسرتی که انسانها در قیامت اسیرش میشن برای دوران جوانی شون هست...
یاد این بیت شعر افتادم که در یکی از کتب علامه حسن زاده میخوندم (ایشون در شرح حال خودشون می فرمودن این بیت"؟" رو)
در جوانی میگفتم: شیر، شیر است اگرچه پیر بود...
حال که به پیری رسیدم یافتم : پیر ، پیر است اگرچه شیر بود...
تازه این رو کسی میگه که به ثانیه ثانیه عمرشون
متن آهنگ بهنام صفوی بنام بازی
 
کسی جز خود تو شبیه تو نیستنمی تونم اصلا شبیه تو شمرسیدن به تو غیر ممکن شدهنمی دونم اصلا به چی دلخوشمتو انقدر خوبی که دریا شدینمی گم خودت رو تو من غرق کننه می شه که با تو مساوی بشمنه می شه بگم با خودت فرق کنمن این بازی رو می بازمتو از قلبم خبر داریتو چشمات آس گم می شهیه عالم برگ سر داریمن این بازی رو می بازمتو از قلبم خبر داریتو چشمات آس گم می شهیه عالم برگ سر داری
دیگه بسه حرفامو یادم نیارکه هرچی بهت گفتمو از برمهن
این هفته یه مهمان بزرگ داریم خونمون ..
مهمانی که دلیل خلقت این عالم هستی است
مهمانی  که خدا به حضرت محمد درموردش فرمود 
ای محمد اگر تو نبودی افلاک را نمی افریدم اگر علی نبود تو را نمی آفریدم و  اگر فاطمه نبود شما دوتن را نمی آفریدم 
مادرمون حضرت فاطمه دلیل خلقت علم هستی است 
وایی چقدر من خوشبختم . 
یعنی خوشبختی بیشتر از اینه که  مادری داشته باشی 
که تمام عالم هستی برای او آفریده َشده باشه 
پس اگه این دنیا برای مادرمون آفریده شده،ایشون همه کا
سرود ولادت حضرت زهرا (س)
هیئت رایه العباس تهران
شب ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها 98
حاج محمود کریمی
خورشید توی نگاته درمون تو خاک پاته
 فایل صوتی + متن مداحی در ادامه مطلب ...
(کربلا نصیبتون + شهادت)

متن مداحی:

خورشید توی نگاته درمون تو خاک پاته
عالم همیشه محتاجه بچه هاته
قبله کعبه معظمی سرور هاجر و مریمی
از همه بهترا برتری مادر همه عالمی
دلدار حیدر بودن فقط فقط کار توئه
تفسیر کوثر بودن فقط فقط کار توئه
مادر پیغمبر بودن فقط و فقط کار توئه
****
دس
محبوب من، سلام.
زیباروی من، بی‌صبرانه منتظر روزی هستم که به تو برسم.
نگرانم. نگرانم از روزی که تو را نداشته باشم. اگر تو نباشی انگار دیگر من نیز نخواهم بود! می‌دانی دل بردن از یک دخترِ مغرور و بدبین و مشکل‌پسند چقدر دشوار است؟ اما حالا این من خودم هستم که عاشقت شده‌ام و به ذهنم عاشقِ جز تو بودن راه نمی‌یابد. تمامی آدم‌ها را بررسی می‌کنم؛ امتیازدهی می‌کنم و می‌بینم که امتیازی که به تو تعلق دارد با اختلاف بسیار زیاد، بیشتر از دیگران است! می
*بسم الله الرحمن الرحیم*

شرح دروس معرفت نفس 7
استاد صمدی آملی
******************************
 اگر با دید دفعی به نظام هستی و حرکت و هیأت و نظم و ترتیب و آمد و شدِ این پیکرِ زیبای هستی نگاه کنیم حالمان عوض می شود و آنطوری که با عالم خو کرده ایم و عادت کرده ایم، از عادت در می آئیم 
 که عرض کردیم تولدِ اوّلی انسان در قوس نزول، تولد از مادر است که در مقام تنزّل، انسان، عوالمِ وجودی را طی می کند به صورت انزالی، تا به صورتِ نطفه ای درمی آید که این نطفه در قوس صعود از
باز این چه شورش است که در خلق عالم است
باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

باز این چه رستخیز عظیم است کز زمین
بی نفخ صور خاسته تا عرش اعظم است

این صبح تیره باز دمید از کجا کزو
کار جهان و خلق جهان جمله در هم است

گویا طلوع می‌کند از مغرب آفتاب
کاشوب در تمامی ذرات عالم است

گر خوانمش قیامت دنیا بعید نیست
این رستخیز عام که نامش محرم است

در بارگاه قدس که جای ملال نیست
سرهای قدسیان همه بر زانوی غم است

جن و ملک بر آدمیان نوحه می‌کنند
گویا عزای اشرف
2- خانوادهعالم ربانی، آیت‌الله حاج سید حسین یعقوبی قائنی، در خرداد ماه 1303 در شهرستان قائن در خانواده‌ای مذهبی به‌دنیا آمد. پدرش سید محمد،‌ از مردان باتقوا و مورد اعتماد محل به‌شمار می‌رفت و مادرش نیز از زنان پاک‌سرشت و پرهیزکار، و از نسل حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) بود. اما هنوز در اوائل کودکی بود که رنج یتیمی را با از دست دادن پدر چشید و دیری نپایید که به اندوهِ وفات مادر نیز مبتلا شد. 
◽️آغاز تحولاستعداد ذاتی به همراه شرافت سیادت و اصالت خا
بسم الله الرحمن الرحیم
امام، قلب عالم هستی است.
عالم هستی به مثابه بدن است؛
و موجودات عالم، اعضا و اجزای پراکنده و قوای ادراکی این بدن هستند.
امام اعضا و اجزای پراکنده ی این بدن واحد را بهم پیوند می دهد و ادراک های قوای ادراکی آنرا تنظیم می کند.
همه‌ی روزها و لحظه‌ها می‌توانیم باخدای متعال صحبت کنیم و راز و نیاز داشته باشیم. اما بعضی ماه‌ها و روزها و ساعت‌ها را خدای متعال ویژه قرار داده است. ماه‌های رجب و شعبان از ماه‌های ویژه‌ی خداوند است و در این ماه‌ها نیز روزهای ویژه‌ای قرار داده شده است.
از مضمون کلیِ دعاها برداشت می‌شود که خداوند دوست‌ می‌دارد ما را در ماه‌های رجب و شعبان بیامرزد و پاک و پاکیزه وارد ماه مبارک رمضان شویم.
این ما هستیم که باید از این فرصت‌ها استفاده کن
کشتن یک نفر در خواب یا کشته شدن و به قتل رسیدن خودتان در عالم رویا، بدین معنی است که ضمیر ناخودآگاه شما تلاش دارد جنبه ناخوشایند و غیر ضروری از شما را نابود سازد.
قتل در خواب ممکن است نشان دهنده خشم سرکوب شده یا ناراحتی از یک نفر یا یک چیز (همچون خودتان) باشد. ممکن است بخواهید رابطه خود را با کسی که به قتل رسیده است به اتمام برسانید.
به این فکر کنید که در خواب قصد کشتن چه کسی را داشتید. از خود بپرسید در زندگی واقعی و عالم بیداری نسبت به او خشم یا ن
نماز یک تکلیف الهی بوده که انجام آن بر تمام انسان های مکلف واجب گشته و تمام تکالیف و دستورهای خداوند، در راستای خوشبختی و به کمال رسیدن انسان است. اگرچه خوشبختی تنها در نماز نیست، اما می‌توان از آن به عنوان بهترین و مؤثرترین عامل خوشبختی و عاقبت به خیری انسان و محبوب ترین عمل نزد خداوند متعال نام برد؛ چنان که از پیامبراکرم(ص) سؤال شد: «کدام اعمال نزد خداوند متعال محبوب ترین است؟»، فرمود: «الصلاه لوقتها» نمازی که در وقت خوانده شود. امیرمؤمنا
به نام تنها حقیقت عالم
کجا هستند برادران من! آنانکه در شاهراه دین بر مرکب های حق سوار گشتند و در مسیر حق قدم گذاردند؟! أین عمار؟!أین ابن التیهان؟! أین ذو الشهادتین؟! وکجا هستند امثال آنها از برادرانشان؟! آنانکه در نوشیدن شربت مرگ با یکدیگر هم پیمان شدند؟! تا پای جان برای حقیقت بودند تا آنجا که حقیقت در رگهایشان جریان داشت..
بیایید خون دیگری در رگهای خود احساس کنیم؛ انگار همگی مرده ایم. نه ما بلکه عالم ، جان در بدن ندارد. تنها انتظاری سرد...بس است
ز شراب لعل نوشین من رند بی نوا را
مددی که چشم مستت به خمار کشت ما را
ز وجود خود ملولم قدحی بیار ساقی
برهان مرا زمانی ز خودی خود خدا را
بخدا که خون رز را به دو عالم ار فروشیم
بخریم هر دو عالم بدهیم خون بهارا
پسرا ز ره ببردی به نوای نی دل من
به سرت که بار دیگر بسرا همین نوا را
من از آن نیم که چون نی اگرم زنی بنالم
که نوازشی است هر دم زدن تو بینوا را
دل من به یارب آمد ز شکنج بند زلفت
مشکن که در دل شب اثری بود دعا را
طرف عذار گلگون ز نقاب زلف مشکین
بنمای ت
1)علم خداشناسی :یعنی بدانیم خدایی هست که بدون او نمی توانیم زندگی کنیم یعنی خدایی هست که بهاو مضطر هستیم نتیجه اش این است که هیچگاه مغرور نمی شویم خداشناسی یعنی باور کرده ایم که خداسبب ساز و سبب سوز است )سبب ساز یعنی خدایی که به اون مضطر هستیم و بدانیم که غیر از او کسی برایما کاری انجام نمیدهد نتیجه اش این است که هیچ گاه در زندگی ناامید نمی شویم و سبب سوز یعنی برنامهریزی می کنیم که کاری را در یک زمان معین انجام دهیم ولی اتفاقی رخ میدهد که نمیتوا
شخصیت حضرت زهرا(س) از ادراک ما خارج است
حجت الاسلام علی سرلک گفت: شخصیت حضرت زهرا (س) از ادراک ما خارج است. آن هایی که اهل معنا هستند و می‌فهمند و حکیم هستند می گویند که ما نتوانستیم این ابعاد را بشناسیم.
به گزارش ایکنا، مهر نوشت: حجت الاسلام علی سرلک گفت: شخصیت حضرت زهرا (س) از ادراک ما خارج است و همان قدر می‌دانیم که درباره ایشان گفته شده: انسیه الحوراء. جنبه انسانی ایشان و وجوه زمینی ایشان در نهایت رشد و کمال و شکوفایی استعدادها بود. ایشان یک
علی ای همای رحمت، تو چه آیتی خدا را، که به ماسوا فکندی، همه سایه ی هما را...
لطف خدای متعال خیلی زیاده.
این چند روزه که گشتم دنبال کار، جاهای مختلفی رو سر زدم.
یکی دو تاشون هم پالس های مثبتی بهم دادن.
امیدوارم درست بشه ان شالله...
سفر جسمانی انسان از خاک است و به خاک ختم می‌شود و سفر روحانی او هم اگر شروعش کند و نظر پرعنایت پروردگار عالم به همراهش باشد و بتواند از دنیاهای جذّاب و بهت‌آور و منحرف کننده کشف و کرامات و تصرفّات و ... بگذرد، از این دنیای خاکی با نادانی و بلندپروازی شروع می‌شود و باز به همین دنیای خاکی و ساده باز خواهد گشت و نفسی به رضایت و علمی از جنس ناآگاهی و سکوت و مسئولیتی به سنگینی عالم وجود، بهره‌اش خواهد بود.به عبارتی سفر معنوی انسان سفری است برای فه
عالم و آدم چپ و تو راست باشآنچنان حق سیره‌ات آراست باش
راه پنهانی رو خود را سِیر کنوانگهی آنگونه جان پیداست باش
مشت گِل وا کن عبور روح بینهمچو آن خویشی که بی‌پرواست باش
همره بادی که از بی‌سوست رو همچو آن جانی که بی‌همتاست باش
عقل گوید مرگ و دیگر هیچ نیستهمچو آن هیچی که از خود خاست باش
عشق گوید هیچ هست و هیچ مستآنچنان هستی که از خود کاست باش
مست باش و راه بین و روح شوهمدم آن «او» که نامیراست باش
حلمیا بی‌گاه شد پرواز کندر دمی آن خانه که بی‌ج

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها